Sivu 1/1
Kaukosäädön haaroitus
Lähetetty: 11 Touko 2015 13:23
Kirjoittaja s/ySwan
Minulla on veneessä morsen kaksitoiminen kaukohallintalaite, eli kaasu ja vaihde yhdessä vivussa. Haluaisin myös ulkoohjaamoon kaukohallintalaitteen. Onnistuuko tuommoisen haaroitus mitenkään? Vai pitääkö tuossa tapauksessa uusia koko systeemi?
Re: Kaukosäädön haaroitus
Lähetetty: 11 Touko 2015 15:58
Kirjoittaja Northling
Moro
Onnistuu, koneen päähän tulee jakotukki, johon liitetään kahden kaukohallintalaitteen kaapelit.
Mulla taitaa olla Vetus-merkkinen.
Huomattavaa on että kaukohallintalaite toimii vain yksi kerrallaan, eli siirtyessäsi sisäohjaamosta ulos pitää sisäohjaamon kaukohallinta vaihtaa vapaalle.
Tällanen:
http://www.vetus.com/engines-and-around ... arbox.html
Sitten on käsittääkseni myös elektroonisia tai hydraulisia järjestelmiä, mutta niistä mulla ei ole kokemusta
Nortti
Re: Kaukosäädön haaroitus
Lähetetty: 11 Touko 2015 18:11
Kirjoittaja Zatiainen
Joo
Asennuskokemuksia löytyy. Molemmille oma kahdennin, kaasulle että vaihteelle. Helppo asentaa, keväisin kannattaa tarkistaa ettei kahdentimen pultit löysty. Eipähän satamaan tule ajettua liian kovaa.
Tr
Re: Kaukosäädön haaroitus
Lähetetty: 12 Touko 2015 07:46
Kirjoittaja bonito
Re: Kaukosäädön haaroitus
Lähetetty: 12 Touko 2015 07:52
Kirjoittaja Qubik
Noihin muovisiin sit ei saa kohdistua mitää muuta voimaa, kun vaan vaijerin työntö/veto. Jos esmes asennat sen lähelle vaijerin mutkaa, niin rupee siirtämään toista kahva mukana ja jumittaa koko häslinkin. Vanhat VP metalliset on koolta isommat, mutta toimintavarmuus on paljon parempi. Laitan illalla kuvan. Saattaa löytyä pari käytettyä.
Re: Kaukosäädön haaroitus
Lähetetty: 13 Touko 2015 07:44
Kirjoittaja bonito
Ei pienintäkään ongelmaa 9v/1519 h ajossa.
Re: Kaukosäädön haaroitus
Lähetetty: 14 Touko 2015 10:42
Kirjoittaja s/ySwan
Noniin, hieno homma. Tuommoisen minä tarvitsenkin. Voisi tuommoisen kai itsekkin tehdä. Mietin vaan miten ratkaisen sen, että kun annan käynnistäessä vapaalla kaasua, niin ei toinen säädin vedä vaihdetta päälle. Kivempi ajaa yksin laituriin, kun saa ulkoa ajettua. Sisältä ei tahdo ehtiä joka paikkaan. Lisäksi voisi ainakin koneen öljynpainemittarin ja hätäseis napin tehdä ulko-ohjaamoon.