siirtopumppu löpölle

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25 Helmi 2005 10:44

siirtopumppu löpölle

Viesti Kirjoittaja Mile » 17 Maalis 2005 09:48

Onkohaan kellään kokemuksia siirtopumpusta löpölle , siis tankin ja koneen ( diesel) välille asennettavasta sähköpumpusta?

Ongelmana on se että ilmeisesti lappovaikutuksesta polttoaineletku tyhjenee veneen seistyä jonkun päivän, jolloin käynnistyminen on vähän hankalaa. Toinen syy olisi varmistaa kunnon polttoainevirtaus koneelle ; ajattelin asentaa lisäsuodattimen/veden erottimen ennen siirtopumppua.

Onko kokemuksia pumpuista Facet, AC Delco , Mitsu? Traktorikaupasta?
Mile

Avatar
Vandrock
Viestit: 354
Liittynyt: 20 Helmi 2005 21:27
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vandrock » 17 Maalis 2005 13:09

Anteeksi "maalaisuuteni", mutta jos putki tyhjenee löpöstä niin silloinhan sinne pääsee ilmaa jostakin. Eikö olisi parempi alkajaisiksi tukkia ilmavuoto?
Samalla veneellä vuodesta 1968
http://www.picturetrail.com/photos/vandrock

Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25 Helmi 2005 10:44

no niin tietenkin

Viesti Kirjoittaja Mile » 17 Maalis 2005 14:58

juu, tottakai , tottakai...

mutta kun vaan sen löytäisi ,. ja voi se vuoto kait olla itse pumpustakin takaisin päin ( jakajapumppu) , myyjän mukaan voisi auttaa jos polttoainepumpun paluuputki menisi myös tankin pohjalle ... no tätä ei tullut ajatelleeksi tankkia tehdessä, ja nyt sinne ei oikein helpolla pääse käsiksi.
Mile

hkhk
Viestit: 678
Liittynyt: 06 Maalis 2005 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Sähköisestä siirtopumpusta kokemusta

Viesti Kirjoittaja hkhk » 17 Maalis 2005 20:38

Kyllähän ne sähköpumput hyvin toimivat. Pitävät painetta päällä automaattisesti. Mutta sähköä pitää tietysti olla.
Käytin erillistä sähköpumppua kun tein petroolilla kulkevan auton silloin, kun se oli muotia. Käynnistysbensa meni moottorin pumpulla.
Ainakin yksi erikoisuus niihin liittyy, ehkäpä se ei ole ongelma veneessä, mutta kaatuneessa autossa on. Pumppu voi jäädä syöttämään bensaa moottorin kuumille osille, kun auto kopsahtaa puuhun.
Kyyrö

Martti J
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Loka 2004 16:19

Viesti Kirjoittaja Martti J » 23 Maalis 2005 10:59

Vaihda ilmaa sisään vuotava polttoaineputki liitososineen uuteen. Vuoto kuitenkin ajan mittaan suurenee ja tulee aiheuttamaan käyntihäiriöitä, jotka ovat jo pahempi juttu kuin käynnistysvaikeudet.
Martti J

Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25 Helmi 2005 10:44

putkisto uusiksi

Viesti Kirjoittaja Mile » 23 Maalis 2005 12:54

Tarkoitus onkin panna koko putkisto uusiksi. Panen samalla putket hapokkaasta ja väliin letkun pätkät joustoksi, saan samalla oikaistua puolisen metriä letkua lyhyemmäksi. Täytynee tutkia vuotaako polttoainesutimen liittimet tai suotimen tiiviste - letkukarat tuskin vuotavat , vai onko porukuilla kokemusta noiden uritettujen letkuliittimien tiiveydestä , pitäisikö vaihtaa sileään malliin?
Mile

kumimies
Viestit: 24
Liittynyt: 23 Huhti 2005 21:41
Paikkakunta: pori
Viesti:

merkeistä...

Viesti Kirjoittaja kumimies » 25 Huhti 2005 17:56

eli veneessä jonka ostin oli faget...oli kyrvähtänyt....uusi facet maksoi 55e ja tuottaa 0.4 bar... hain yleisa mallin pumpun tänään poristä mäkiseltä 30€ ja tuottaa 0.3 bar

Vastaa Viestiin