Ajoaikaisen lämmittimen asennus

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Pellis
Viestit: 434
Liittynyt: 10 Syys 2007 20:57
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ajoaikaisen lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Pellis » 31 Elo 2014 20:51

Pitäisi asentaa ajonaikainen lämmitin. Moottorina on BMW 50-2 makeavesijäähdytteinen ruksuttaja. Koetin etsiä makeavesikierrosta kohtia josta veden saisi kiertämään lämmittimessä, mutta en löytänyt kuin yhden umpioidun suntin jäähdytyspumpun päästä lämmönvaihtimen edestä. Vaikka mieten kopeloin konetta ympäri en löytänyt kohtaa, josta johtaa vesi ikäänkuin takaisin toisiokierrosta. Olisiko jollakin viisastenkiveä tähän pulmaan?
Oksa on puun kukkanen.

matti
Viestit: 2185
Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31

Re: Ajoaikaisen lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja matti » 01 Syys 2014 18:03

http://bmwmarine.com/media/d35_d50_work_man.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Onhan sulla tuo?

Kaverille laitettiin, jos oikein muistan, niin proppu on pakosarjan takapäässä (kuva 60) tai sitten kannen takapäässä.
Vesiputken ja pakoputken välissä alakulmassa, kuvassa 60 no 4 alapuolella.
Voi s....na ei ole kuin viitisen vuotta eikä tuotakaan enää muista varmasti. :P

Pellis
Viestit: 434
Liittynyt: 10 Syys 2007 20:57
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ajoaikaisen lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Pellis » 01 Syys 2014 20:54

Kiitos Matti! Jonkinlainen proppu pitänee taiteilla tuohon. Eihän se liemi tosiaan juuri kulje kuin tuosta lämmönvaihtimesta pumpulle ja siitä lohkoon, välissä vaan pieni t-kappale. Täytyy katsoa vaan sopiva materiaali, ettei rupea väärät paikat ruostumaan, vai liekö merkitystä kun on glykolipuolella?
Oksa on puun kukkanen.

Vastaa Viestiin