Tulpat nokeentuu, kone paukkuu ja hyytyy...

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
djangology
Viestit: 15
Liittynyt: 26 Touko 2013 21:55

Tulpat nokeentuu, kone paukkuu ja hyytyy...

Viesti Kirjoittaja djangology » 27 Heinä 2014 08:47

Kolkyt luvun olympia kyseessä....otsikon mukaisia oireita, tulppien vaihdolla toimii hetken. kunnes taas alkaa kuuluun poks,poks ja käynti todella epätasaiseks, tehot katoaa ja miltei sammuu kokonaan! Kone tietouteni on aika rajallinen... kylmänä käynnistäessä toimii hetken aina moitteettomasti!

Avatar
Qubik
Viestit: 1080
Liittynyt: 03 Huhti 2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tulpat nokeentuu, kone paukkuu ja hyytyy...

Viesti Kirjoittaja Qubik » 27 Heinä 2014 09:00

Rikkaalla käy. Koho kai upponut.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

djangology
Viestit: 15
Liittynyt: 26 Touko 2013 21:55

Re: Tulpat nokeentuu, kone paukkuu ja hyytyy...

Viesti Kirjoittaja djangology » 27 Heinä 2014 09:04

eli kaasari irti ja auki? testataan

Avatar
Qubik
Viestit: 1080
Liittynyt: 03 Huhti 2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tulpat nokeentuu, kone paukkuu ja hyytyy...

Viesti Kirjoittaja Qubik » 27 Heinä 2014 09:17

Siltä vahvasti näyttää. Kaasari auki, hyvä ois vielä ultraäänipesu ja sit nippuun.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

Lister
Viestit: 102
Liittynyt: 20 Syys 2010 17:18
Paikkakunta: Oulu

Re: Tulpat nokeentuu, kone paukkuu ja hyytyy...

Viesti Kirjoittaja Lister » 27 Heinä 2014 15:57

Onko Olympia merkkinen messinki kaasari, se Scheblerin kopio? Tosiaan koho voi olla siinä kunnossa, että bensan pinta nousee liian ylös, mutta se pitäisi silloin näkyä ihan selvänä tulvimisena kaasarista maahan. Kuinka paljon seoksen säätö neula on auki ajon aikana? Jos kone saa liian rikkaan seoksen, niin sitähän voi pienentää ruuvaamalla neulaa kiinnipäin. Aivan kiinnni kun pyörittää, niin polttoaineen saanti loppuu kokonaan.
Sähkölaitteiden konservaattori

djangology
Viestit: 15
Liittynyt: 26 Touko 2013 21:55

Re: Tulpat nokeentuu, kone paukkuu ja hyytyy...

Viesti Kirjoittaja djangology » 27 Heinä 2014 16:57

Alkuperäinen messinkinen on osina laatikossa ja koneessa on tällainen kiinni. Joku tillotson model x... kaasarissa voi säätää vain vain vivulla sitä pakosarjan alapuolella olevaa läppää ja sit sitä ilma.aukko läppää...Tää taitaa olla joku, niin joku vaan? Vaikuttaakohan tulppien lämpöarvo paljon nokeentumiseen?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

djangology
Viestit: 15
Liittynyt: 26 Touko 2013 21:55

Re: Tulpat nokeentuu, kone paukkuu ja hyytyy...

Viesti Kirjoittaja djangology » 27 Heinä 2014 17:50

kaasari avattu. Kaikki liikkuu ja näyttää puhtaalta.

djangology
Viestit: 15
Liittynyt: 26 Touko 2013 21:55

Re: Tulpat nokeentuu, kone paukkuu ja hyytyy...

Viesti Kirjoittaja djangology » 27 Heinä 2014 20:11

Tämmönen osina...alkuperäinen?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Vire12-TheKing
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Elo 2019 00:28

Re: Tulpat nokeentuu, kone paukkuu ja hyytyy...

Viesti Kirjoittaja Vire12-TheKing » 27 Kesä 2024 23:25

Laitahan tilannepäivitystä. Eli saitko kuntoon?
Vire-moottori - riskiä kaihtamattoman rohkea valinta!

Vastaa Viestiin