Fiskarissani on 20HP:n dieseli ja olisi tarkoitus asentaa konekoppaan tuuletin. Pitäisikö dieselissä laittaa tämä puhaltamaan ilmaa moottoritilaan, jolloin palamisilman saanti tehostuisi, vai niinkuin bensakoneissa imemään kaasuja ulos?
*peksu*
Koneen ilmansaanti
-
- Viestit: 678
- Liittynyt: 06.03.2005 19:52
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Koneen ilmansaanti
Mikä on alkuperäinen ongelma. Kuumeneeko koppa liikaa, tuleeko käryä?Peksu kirjoitti:Fiskarissani on 20HP:n dieseli ja olisi tarkoitus asentaa konekoppaan tuuletin. Pitäisikö dieselissä laittaa tämä puhaltamaan ilmaa moottoritilaan, jolloin palamisilman saanti tehostuisi, vai niinkuin bensakoneissa imemään kaasuja ulos?
*peksu*
Minä laittaisin pois imevän järjestelmän. Minne ne käryt menee moottorin alta ja kopan raoista, jos on työntävä järjestelmä?
hkhk
Kyyrö
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 27.02.2005 16:31
Re: Koneen ilmansaanti
Imevä järjestelmä on hyvä, mutta siellä on sitten
"2 imuria", joten korvausilmalle voi joutua rakentamaan
oman kanavan.
maakrapu
"2 imuria", joten korvausilmalle voi joutua rakentamaan
oman kanavan.
maakrapu
- Vandrock
- Viestit: 354
- Liittynyt: 20.02.2005 22:27
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Oma 40 hp keskimoottori diesel imee ilmansa suoraan imusarjaan kiinnitettyä pitkää putkea pitkin veneen takaosasta. Putken päähän rakensin vielä vanerista labyrintin, jonka sisäseinämät päällystin äänieristysmatolla. Muuttui diesel kerralla hiljaiseksi.
Hyvin tuntuu happi riittävän, sillä jos putken irrottaa imusarjasta, sillä ei ole vaikutusta moottorin käyntiin.
En siis tiedä miksi koneen pitäisi hengittää kuumaa ilmaa konekopan sisältä. Imeehän rekka-auton moottorikin ilmansa putkea pitkin katolta, ja tehoa on sentään kymmenen kertaa enemmän.
Hyvin tuntuu happi riittävän, sillä jos putken irrottaa imusarjasta, sillä ei ole vaikutusta moottorin käyntiin.
En siis tiedä miksi koneen pitäisi hengittää kuumaa ilmaa konekopan sisältä. Imeehän rekka-auton moottorikin ilmansa putkea pitkin katolta, ja tehoa on sentään kymmenen kertaa enemmän.
Samalla veneellä vuodesta 1968
http://www.picturetrail.com/photos/vandrock
http://www.picturetrail.com/photos/vandrock
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 03.12.2004 21:23
ilmansaanti
Jos sulla on koneen alta auki niin että korvausilma pääsee tulemaan sieltä,niin ei välttämättä kannata porata konekoppaan turhia reikiä.asian voi testata niin että koneen ollessa normaalilämpöinen mitataan imuaukon kohdalta lämpötila.se ei saa olla 17`c ulkoläpötilaa enemmän.