Wickström W1

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Lister
Viestit: 102
Liittynyt: 20.09.2010 17:18
Paikkakunta: Oulu

Re: Wickström W1

Viesti Kirjoittaja Lister » 08.05.2014 13:46

Entä jos kuitenkin kunnostaisi sen magneeton läpikotaisin, niin silloin ei tarvittaisi mitään erillisiä puolia ja johdotuksia? Kunnossaoleva magneetto on kuitenkin yhtä varma peli, kuin akku ja puola systeemit.

Jos kuitenkin päätät "pilata" magneeton, niin joudut poraamaan magneeton kanteen reijän sisäänmenevälle korkeajännitejohdolle. Alkuperäinen sytytyspuola pitää ottaa pois ja kytkeä tämä em. tuleva johto siihen bakeliitti osan kyljessä olevaan jouseen, johon alkuperäisen puolan korkeajänniteliitin nojaa. Joudut ottamaan magneeton kannesta myös sammutusnapin tai liittimen pois ja vetämään siitä reijästä johdon, joka menee katkojan kärjiltä sytytyspuolalle. Sytytyspuolan liitin nro 1 tulee tähän em. johtoon. Puolan liitin nro 15 kytketään virtalukon tai jonkun muun katkaisijan kautta akkuun. Akun miinusnapahan on jo kytkettynä moottorin runkoon.
Sähkölaitteiden konservaattori

MÖsteri
Viestit: 1231
Liittynyt: 11.07.2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Wickström W1

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 08.05.2014 14:42

Niinpä, toimiva magneetto on parhaasta päästä. Ei tarvi taiteilla dynan tms viritelmien kanssa. Kun laukaisumagneetto toimii, niin käynnistys lähtee kertalaakista ilman turhia pyörittelyjä.

Toisaalta jos alkaa soveltamaan, niin kannattaa hankkia osamyyjältä toinen romumagneetto, ja pilata siitä se modernimpi systeemi. Hyvällä tuurilla ylijäävistä kamoista yhdistelee vielä yhden toimivan magneetonkin.

Okei, myönnetään, suosin aina mahdollisimman alkuperäisiä systeemejä näissä. Ne kun on aikanaan olleet oikeasti oman kehityskaarensa loppuhuipentumia. Aina kun yhden modaa ja "tuhoaa", niin maailmassa on yksi alkuperäinen W-osa vähemmän... :)

danlig
Viestit: 123
Liittynyt: 08.05.2014 12:17

Re: Wickström W1

Viesti Kirjoittaja danlig » 08.05.2014 15:20

Noh, minä sain tänään haltuuni solo merkkisen venemoottorin joka ei todennäkösesti toimi. Siinäkin on sem magneetto, mutta minulla ei riitä taito väsätä niistä yhtä täydellistä(ilman rahaa tai hyvin pienellä rahalla pitäs onnistua tekemään). Siinä muuten on dynastartti, mutta joku oli ilmeisesti tarvinnut itselleen startin siitä(ts. se on varastettu). Tietääkö joku muuten että saako sen ketjukäynnistyksen siitä laitettua wikkeen?

...
Enpä muuten tiedä toimiiko siinä magneetto vai ei(Voiko sitäkään laittaa wikkeen kun siinä menee perässä joku ihme tsydeemi äkkiseltään katsottuna se pyörittäis vesipumppua(öljypumppuakin?) samalla. Tai sitten toisinpäin.

ps. Onko kemi-tornio akselilla ammattilaista joka voisi katsoa wikkeni tilanteen?

Kiittäen

Nikke

MÖsteri
Viestit: 1231
Liittynyt: 11.07.2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Wickström W1

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 08.05.2014 17:47

Moi,

Ota ja lataa tänne muutama kuva moottoristasi. Se kertoo enemmän kun tuhat sanaa..!

Wickströmillä oli oma ketjustarttinsa, tuskin siihen on sommiteltavissa jonkun tyystin toisen koneen vastaavaa. Veivi sen sijaan toimii aina. Vesipumppu ja ketju magneettoon liittyen kuulostaa nyt aika kummalliselta, pistähän kuvaa tänne niin nähdään muutkin.

Lister
Viestit: 102
Liittynyt: 20.09.2010 17:18
Paikkakunta: Oulu

Re: Wickström W1

Viesti Kirjoittaja Lister » 08.05.2014 18:25

Torniossa on moottorikerhokin maa-/ja venemoottoreille ja sen mitä porukkaa tunnen, niin varmasti löytyy paikanpäältä tarkastaja moottorin kunnolle.

Tuohon maamoottoreiden kohdalla olevaan ensimmäiseen numeroon kun soitat, niin varmasti tulee asiantunteva mies kertomaan sinulle moottorin kunnon ja tilanteen:
http://konevoimayhdistys.fi/Yhteystietoja.php" onclick="window.open(this.href);return false;


Jos Oulussapäin liikut niiden magneettojen kanssa, niin voin minä katsoa mitä niistä puuttuu vai puuttuuko mitään ja mitä niille tarvitsee tehdä toimintakuntoon saattamiseksi.
Sähkölaitteiden konservaattori

tuffarn
Viestit: 168
Liittynyt: 17.10.2007 20:49
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Wickström W1

Viesti Kirjoittaja tuffarn » 08.05.2014 18:55

Onko yks vai kaks sylinterinen Solo?
Wickström W1 on niin yksinkertainen moottori että siihen ei tarvi dynastartti eikä mikään muuta virityksiä kuin hyvä magneetto.

danlig
Viestit: 123
Liittynyt: 08.05.2014 12:17

Re: Wickström W1

Viesti Kirjoittaja danlig » 08.05.2014 22:01

Minäpä näpsäsen huomenna kuvia. Ja se solo on 2 pyttynen niinkö mun wikkeki. En usko et tuo magneetto homma on kovin eriskummallinen en varmaa vaa kattonu oikei, ku on mul yks (wikke kans muistaakseni) maamoottoriki josa saman näkönen viritelmä.

tuffarn
Viestit: 168
Liittynyt: 17.10.2007 20:49
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Wickström W1

Viesti Kirjoittaja tuffarn » 08.05.2014 22:38

Minulla on Solo H52 toimiva magneetto myytävänä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

tuffarn
Viestit: 168
Liittynyt: 17.10.2007 20:49
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Wickström W1

Viesti Kirjoittaja tuffarn » 08.05.2014 22:39

Solo H52
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

tuffarn
Viestit: 168
Liittynyt: 17.10.2007 20:49
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Wickström W1

Viesti Kirjoittaja tuffarn » 08.05.2014 22:40

Solo H52
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

danlig
Viestit: 123
Liittynyt: 08.05.2014 12:17

Re: Wickström W1

Viesti Kirjoittaja danlig » 15.05.2014 12:00

Tollane, miksei mun wikke lähe kylmänä eikä kuumana käyntiin ilman ryyppyjä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

danlig
Viestit: 123
Liittynyt: 08.05.2014 12:17

Re: Wickström W1

Viesti Kirjoittaja danlig » 15.05.2014 12:10

Ja magneetto
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

ANTZA12
Viestit: 35
Liittynyt: 26.03.2014 20:48

Re: Wickström W1

Viesti Kirjoittaja ANTZA12 » 25.05.2014 22:49

Nyt se päivä koitti! Eli vene vesillä ja kelluu. Moottorissa sähköstartti. Sellainen ongelma vaan että kone ei enää lähe käyntiin. Sen mitä ryyppyä laittaa niin vaivalloisesti käy. eli kaasarista ei ota bensaa. Onkohan kaasari tukossa? Ja kaasarin alta näyttäisi tiplottavan vettä, mutta veikkaan että pakosarja vuotaa. eilen kun puhalsi bensaletkuun niin kaasarissa kuului kuplinaa, niin silloin läks käyntiin. nyt kun puhalsi ni ei tuntunut ottavan mitään vastaan..

aparaatti
Viestit: 562
Liittynyt: 07.03.2014 10:24

Re: Wickström W1

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 25.05.2014 23:52

Jos se kaasarin kohokammio on tyhjä niin silloinkaan ei todennäköisesti kupli ;)
Tutki nyt sekin että onko tuke letkuissa vai kaasarissa.
Itellä just kiusana ilma putkissa.
Saako tankki ilmaa korkista tai jostai?

ANTZA12
Viestit: 35
Liittynyt: 26.03.2014 20:48

Re: Wickström W1

Viesti Kirjoittaja ANTZA12 » 26.05.2014 7:57

Tällä hetkellä vaa letku suoraan bensakanisterissa eli ottaa ilmaa väliin? pitääkin laittaa tankkiin. Miten se ilmaus tapahtuu? kannattaako laittaa bensapumppu väliin?

Vastaa Viestiin