Fordson Majorin vipujen suunnat

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
Lampila
Viestit: 150
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:36
Paikkakunta: Kotka

Fordson Majorin vipujen suunnat

Viesti Kirjoittaja Lampila » 28 Tammi 2014 11:54

Väkertelen tuossa aikani kuluksi moottorin kaasuvivun ja pysäytysvivun toimintaa. Mihin suuntaan Majorissa vivut toimii jos katsotaan suoraan Simmssin rivipumppua sivulta päin. Sammutinvipu on akselinsa yläpuolella; kummalla puolen on ajo ja kummalla sammutus asento? Kaasuvipu on pumpun alareunassa akselinsa alapuolella; kummalla puolella on tyhjäkäynti ja kummalla täysi kaasu?
- Pohjalla on paremmin -

Avatar
vanhami
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Huhti 2003 14:35
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Fordson Majorin vipujen suunnat

Viesti Kirjoittaja vanhami » 28 Tammi 2014 22:48

Muistelen homman olevan niin, että kaasu on pohjassa, kun kaasuvipu on edessä päin, eli jakopäässä päin ja sammutusvipu kun on edessä päin, niin kone käy. Kun vipua vedetään taakse päin, kone sammuu. Tää muistinvarainen tieto, mutta aikalailla varma. Nimim. Ford mies -99 onwards.
Veneiden näprääminen on kivaa. Samoin saaressa siggen polttelu takakannella olutpullo kädessä. Veneilystä en niinkään perusta.

http://www.mikavanhala.fi

Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/

Avatar
Lampila
Viestit: 150
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Fordson Majorin vipujen suunnat

Viesti Kirjoittaja Lampila » 30 Tammi 2014 19:10

Meneekö sulla jäähdytysvedet paisunta-astiasta lämmönvaihtimelle - pakosarjalle - pumpulle? Paisunta-astia on mulla termostaattikotelon tilalla oleva Lehman. Lehmanin manuaalin mukaan se menee niin mutta kun tää marinointi ei ole ihan puhdasta Lehmania vaan seassa hitunen Lampilaa.
- Pohjalla on paremmin -

Vastaa Viestiin