Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
-
meriläinen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 09 Touko 2010 21:46
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja meriläinen » 21 Loka 2013 14:36
Laskin veneeni vasta elokuun lopulla veteen. Kone toimi hienosti lämpimillä ilmoilla. Nyt kun ilmat ovat viilentyneet on kylmäkäynnistys todella vaivalloista

. Pikkupakkasela akun saa startata tyhjäksi ja käyttää puolipuristinta. Kone starttaa aivan akun viimeisillä voimilla 8\ . Akku on uusi. Onko hyviä vinkkejä kylmäkäynnistykseen? Tässä moottorissahan ei ole hehkutulppia. Eikä niitä tähän saa. Strarttipilotti ei taas ole koneelle hyväksi. Olisin kiitollinen vinkeistä.
Mikko
Ennen oli miehet rautaa, laivat oli puuta hiiohoi. Puuta ovat miehet nyt ja laivat ovat rautaa hiiohoi, hiiohoi....
-
Simon
- Viestit: 958
- Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
- Paikkakunta: Kaskinen
Viesti
Kirjoittaja Simon » 21 Loka 2013 15:07
Muistaakseni toimii jotenkin näin: Aseta kaukosäädin täysille asentoon ja vedä pysäytin vipu pysäytysasentoon ja paina takaisin, sitten jätä vähän kierroksia päälle ja starttaa.
Löytynee ehkä tarkempi selostus Volvon käyttöohjekirjasta.
-
Kippo
- Viestit: 104
- Liittynyt: 21 Kesä 2013 10:05
- Paikkakunta: konginkangas
Viesti
Kirjoittaja Kippo » 21 Loka 2013 17:02
Nyt kiinnostais tietää,mitä sillä on merkitystä,että pysäytin vipu käytetään pystyasennossa.
Itsellä 2001 mutta ei minkään laista ohjekirjaa
-
Ande
- Viestit: 1182
- Liittynyt: 08 Elo 2003 13:35
Viesti
Kirjoittaja Ande » 21 Loka 2013 17:37
Käytetään pakkosyöttöä. Googlaa vaikka volvo penta 2003T pakkosyöttö.
E mare libertas
-
Kippo
- Viestit: 104
- Liittynyt: 21 Kesä 2013 10:05
- Paikkakunta: konginkangas
Viesti
Kirjoittaja Kippo » 21 Loka 2013 19:08
jep jep
![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
meriläinen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 09 Touko 2010 21:46
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja meriläinen » 21 Loka 2013 19:26
Nyt hävettää

Ois vissiin pitäny taas lukea se ohjekirja ennenkun alkaa täällä urputtaa...

Tämän koneen ostin käytettynä ja en saanut ohjekirjaa mukana, mutta on minulla netistä imuroitu opus, tosin lontooksi. No ei auta kun huomenna kokeilla uudestaan ton pakkosyötön kanssa. Kiitos neuvoista.
Ennen oli miehet rautaa, laivat oli puuta hiiohoi. Puuta ovat miehet nyt ja laivat ovat rautaa hiiohoi, hiiohoi....
-
Simon
- Viestit: 958
- Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
- Paikkakunta: Kaskinen
Viesti
Kirjoittaja Simon » 21 Loka 2013 22:02
Eipä mitää kiittelemisiä, sitävartenhan tämä "meitin" palsta on olemassa.
-
Kartsa
- Viestit: 10
- Liittynyt: 21 Elo 2013 19:26
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Kartsa » 22 Loka 2013 08:48
Minulla on toisessa veneessä tuo sama kone ilman turboa. Juurikin yllä mainitulla proseduurilla on hörähtänyt käyntiin heti jopa kevään ensi startissa ( 0 - +5 celsiusta). Ennen starttia olen vielä siirtopumpulla lutkuttanut niin kauan että tankissa varmasti lotisee paluuputkesta tavaraa.
-
meriläinen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 09 Touko 2010 21:46
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja meriläinen » 28 Loka 2013 10:39
Olin starttaillu akun melkotyhjäksi, mutta lähti tuolla pakkosyötöllä käyntiin. Latailin akun kotona verkkovirtalaturilla ja eilen kun kokeilin hörähti hyvin käyntiin. Tosin nyt on taas 10 astetta lämpimämmät ilmat. Katsotaan kun kelit taas viilenee niin sitten saan oikeaa tietoa. Mutta kiitos vielä vinkeistä

Ennen oli miehet rautaa, laivat oli puuta hiiohoi. Puuta ovat miehet nyt ja laivat ovat rautaa hiiohoi, hiiohoi....