CAV296 toimintaperiaate

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
eräs

CAV296 toimintaperiaate

Viesti Kirjoittaja eräs » 30 Syys 2013 14:03

http://ckdboats.blogspot.fi/2009/11/cav ... ilter.html" onclick="window.open(this.href);return false;

em. linkissä on mainittu että tulo ja lähtölinjat voivat olla vedenerottimessa väärinpäin?!?!?

Kertokaapa asiaa paremmin tuntevat, miten päin vedenerottimen PA-virtaukset pitäisi oikeasti kulkea suotimessa. Eli minne ensin ja minne sitten? itselläni on ko vedenerotinsuodin, ja polttiaine laitettu virtaamaan nuolien mukaisesti. Tuli mieleen että voisi olla hyvä tarkastaa keväällä virtaukset oikeinpäin, jos tuntisi suodattiminen oikeaoppisen toimintaperiaatteen...

Lisäksi minun ko suodatin hörppii ilmaa tasaiseen tahtiin. Miten kireälle suotimen uskaltaa kiristää ilman että esim. lasikuppi hajoaa? kai kumitiiviste joustaa sen verran ettei vaara ole todellinen?? ainakin muutaman kerran vuoto on johtunut heikosta kiristyksestä (vuotanut pultin kannasta kuten myös lasikupin ja suotimen välistä.), joten ehkä ole ollut vain liian helläkätinen...

Jyde

Re: CAV296 toimintaperiaate

Viesti Kirjoittaja Jyde » 30 Syys 2013 16:00

Jokusen kerran olen ko.suotimesta juttua lukenut kun kyseinen malli omastakin veneestä löytyy. Aina kerrotaan että vaikka virtausssuunta filtterin läpi vesikuppiin tuntuu hölmöltä, niin näin päin sen kuuluukin olla. Vesi pisaroituu suodattimessa ja erottuu tämän JÄLKEEN vesikuppiin. Lisäksi itse olen asentanut suodattimeni polttoainepumpun painepuolelle jottei pääse ilmaa horimaan ainakaan filtteristä.

js

Re: CAV296 toimintaperiaate

Viesti Kirjoittaja js » 13 Loka 2013 11:24

Tuosta viratussuunnusta en tiedä, paitsi että tuntuu ihmeelliseltä että valmistaja laittaisi ne väärinpäin.

Mutta vuotamisen osalta olen omien kokemusteni perusteella sitä mieltä, ettei pidä kiristää liikaa, koska juuri silloin rupeaa vuotamaan. Vääntyykö filtteri vai tiiviste, sitä en tiedä. Eli mieluummin ensin liian vähän, ja sitten kiristetään kunnes vuoto lakkaa.

Vastaa Viestiin