Sivu 1/1

C-mallin Wickström vuotaa öljyä kampiakselilta

Lähetetty: 15.07.2013 13:36
Kirjoittaja Eneskopo
Wickström vuotaa öljyä vauhtipyörän päästä. Laakerissa tuntuu välys, kun nostelee vauhtipyörästä. Akselin tiiviste uusittu vasta. Välystä ilmeisesti sen verran, ettei tiivistys riitä? Vai voisiko johtua harvasta sylinteristä ja paineesta kampikammiossa? Mistä laakeri, vai täytyykö tehdä? Öljy leviää vauhtipyörään ja roiskuu ympäriinsä. Saattaisi olla kipparin naama mustapilkkuinen pienen vastatuuleen ajon jälkeen... :-(

Re: C-mallin Wickström vuotaa öljyä kampiakselilta

Lähetetty: 18.07.2013 2:10
Kirjoittaja galax650
kampiakselilla pitäisi olla shimmaus levyt.
niitä shimmilevyjä ottaa pois kummaltakin puolelta kampiakselia sopivan määrän niin ettei kampiakseli laakereiden kiristyksen jälkeen tunnu hinkkaavan liikaa vastaan ja niin että välystä ei tunnu laakerissa kun nostelee kampiakselia ylosalas.

Re: C-mallin Wickström vuotaa öljyä kampiakselilta

Lähetetty: 19.08.2013 12:08
Kirjoittaja Eneskopo
Moottori purettu ja kasattu. Nyt toimii. Tein uuden narutiivisteen ja vaihdoin öljypohjan ja kampikammion yläosan välisen paperitiivisteen, jolloin laakerivälys poistui. Ei ollut shimmilevyjä, ilmeisesti säätö tapahtuu paperin paksuudella ja pulttien kireydellä. Varsinainen vika oli kampikammion huohotusventtiilissä, joka päästää öljysumua ja painetta kampikammiosta vaihdelaatikon puolelle. Venttiili on pellinläpyskä, jossa on nahanpala ruuvilla kiinni tiivisteenä. Nahanpala oli kulunut eikä pitänyt enää. Kampikammioon ei muodostunut männän mennessä ylös alipainetta, joka imisi ylimääräiset öljyt vaihdelaatikon pohjalta ja kampiakselin laakerilta takaisin kampikammioon. Leikkasin 1 mm:n kumilevystä uuden tiivisteen pelliläpyskään ja alkoi öljyt pysymään kampikammiossa.