Wickström C-mallin tyhjäkäynnin säädöt ja bensiinin pinta

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Eneskopo
Viestit: 18
Liittynyt: 09.11.2012 23:08

Wickström C-mallin tyhjäkäynnin säädöt ja bensiinin pinta

Viesti Kirjoittaja Eneskopo » 12.07.2013 0:05

Paljonko tyhjäkäntipiirin ilma- ja seosruuveja avataan noin suurin piirtein? Molemmat tiukasti pohjassa, eli ei ole oikein lähtökohtaa säädöille. Toinen ongelma on koho joka vastaa kohokammion läpi menevään ilmaputkeen sisäreunoiltaan ennen kuin neulaventtiili menee ihan kiinni ja kaasarihan tulvii. Arvaako tuota hevosenkengän mallista korkkikohoa vuolaista vai olisiko parempi yrittää säätää kohoa hiukan alemmas? Sopiva bensanpinta ilmeisesti vähän pääsuuttimen neulaventtiilin alapuolella? Kaasutin ilmeisesti Schebler, kone vm. 1939.

Eneskopo
Viestit: 18
Liittynyt: 09.11.2012 23:08

Re: Wickström C-mallin tyhjäkäynnin säädöt ja bensiinin pint

Viesti Kirjoittaja Eneskopo » 15.07.2013 22:36

Nämä ongelmat ratkesivat helposti. Ilmaruuvi pysyi jumissa, seosruuvia avasin vajaan kierroksen ja hyvä tyhjäkäynti löytyi. Ilmaruuvin ohi oli aukkoa vaikka ruuvi onkin ihan pohjassa ja se nähtävästi riittää. Kohoon laitoin bensiiniä kestävän pienen muoviprikan korkkiosan ja messinkivarren väliin jolloin koho tuli hieman alemmaksi ja sulkee neulaventtiilin ennenkuin vastaa ilmaputkeen reunoiltaan.

Vastaa Viestiin