Wikström w3 sammuu n. 2 tunnin ajon jälkeen
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: 14.09.2013 21:48
Re: Wikström w3 sammuu n. 2 tunnin ajon jälkeen
Kaasari rikkaammalla ajaen pääsinkin pikkuhiljaa takaisin rantaan, mutta ei se voi tietenkään olla kestoratkaisu. Bensassa en usko olevan vikaa. Tuoretta tavaraa laitoin tankkiin ennen veteen menoa. Letku ja suodatin uusittu talvella.
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: 05.07.2006 20:53
Re: Wikström w3 sammuu n. 2 tunnin ajon jälkeen
Jos sytytys on myöhäisellä voi kuumentaa konetta. Parhaan sytyshetken löysin ajossa kääntämällä magneetosta. Ohjeiden mukaisilla säädöillä kone ei käynyt kunnolla vaan vaati paljon aikaisemman sytytyksen.
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 05.04.2004 20:43
- Paikkakunta: iittala
Re: Wikström w3 sammuu n. 2 tunnin ajon jälkeen
Mulla oli w2 :ssa sellainen vika jos ajoi 1 tunti kaikki ok 2 tuntia sammui tai paloi kansipahvi siis kansi kiero ja tukossa?
melaisamania
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: 14.09.2013 21:48
Re: Wikström w3 sammuu n. 2 tunnin ajon jälkeen
Ehdin tänään töiden jälkeen veneelle pariksi tunniksi. Ryhdyin sytytyksen säätöön. Otin magneeton kannen irti ja huomasin, että toinen kannen alle tulevista piuhoista on irti. Se piuha joka tule sisempänä olevaan pellin palan päähän ja jonka toisessa päässä on huopamainen pala vasten pyörijää. Mikähän tuon pellin palasen oikea nimi on? En tiedä.
Syy piuhan katkeamiseen on, että sytytyksen säätövaran rajoitinruuvi on poikki ja liikerata on ollut liian pitkä kun taas piuhassa ei ole ollut pituutta vaan siihen kohdistunut vetoa ja se on katkennut.
Tällä luulisi olevan syy-yhteyttä käyntihäiriöön.
Syy piuhan katkeamiseen on, että sytytyksen säätövaran rajoitinruuvi on poikki ja liikerata on ollut liian pitkä kun taas piuhassa ei ole ollut pituutta vaan siihen kohdistunut vetoa ja se on katkennut.
Tällä luulisi olevan syy-yhteyttä käyntihäiriöön.
Tätäkin asiaa vielä tarkastelin. Kun kammesta pyörittelin konetta vaihde päällä (ryyppykupit auki) potkuriakseli pyöri täysin vapaasti ja pehmeästi niin eikös tuon pitäisi olla ihan kunnossa.Qubik kirjoitti:Ootko kokeillu pyörikö potkuriakseli vapaasti sammumisen jälkeen? Epilisin vaihtestossa jumittava laakeria, kun sammu vaan vaihe päällä
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 20.09.2010 17:18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Wikström w3 sammuu n. 2 tunnin ajon jälkeen
Se katkennut johto on kärkipakettia maadoittava johto, tavallaan lisävarmistus sille että virta kulkee siihen kääntyvään kuppiin, jossa kärjet on. Tinaa uusi johto entisen tilalle, niin sillä se tulee kuntoon. Käyntihäiriön tunnusmerkit passaa kyllä muutenkin heikkoon kipinätehoon. Kone käy yleensä heikkotehoisemmalla kipinällä rikkaalla seoksella. Magneetto saattaisi tarvita uudelleenmagnetointia ja konkan vaihdon.
Niitä ennakonsäädön rajoitinruuveja löytyy sitten minulta uusia. Se ei ole aivan tavallinen ruuvi, vaan siinä kannan juuressa on leveämpi kierteetön osa, joka estää ruuvin kiristämisen liian tiukalle.
Tässä kuva:
Niitä ennakonsäädön rajoitinruuveja löytyy sitten minulta uusia. Se ei ole aivan tavallinen ruuvi, vaan siinä kannan juuressa on leveämpi kierteetön osa, joka estää ruuvin kiristämisen liian tiukalle.
Tässä kuva:
Viimeksi muokannut Lister, 07.05.2014 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sähkölaitteiden konservaattori
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: 14.09.2013 21:48
Re: Wikström w3 sammuu n. 2 tunnin ajon jälkeen
Laitoin sulle lister yv:n ruuvista. Voikos sulle tarvittaessa lähettään ton uudelleen magnetosoitavaksi ja konkan vaihtoon?
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 20.09.2010 17:18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Wikström w3 sammuu n. 2 tunnin ajon jälkeen
Kyllä onnistuu uudelleenmagnetointi ja konkan testaus/vaihto. YV:tä lähetetty.
Sähkölaitteiden konservaattori
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: 14.09.2013 21:48
Re: Wikström w3 sammuu n. 2 tunnin ajon jälkeen
Selvispä tämäkin juttu. Takakannen alla oleva bensatankki on liian alhaalla. Kun menovesi tankissa oli kulunut alle n. puolivälin alkoi sammuilut. Pistin tankin täyteen ja oioin letkusta kaikki mahd. mutkat niin johan alkoi taas meno maittaa. Ajelin 1,5h ja toimi kuin junan vessa.karelin kirjoitti:Missähän voisi olla vika meikän w3:ssa kun puolen tunnin ajon jälkeen alkoi meno hiipumaan. Alkoi pikkuhiljaa hyytymään, pätkimään ja sit sammuu. Käynnistyy kuitenkin helposti uudelleen. Ja ongelma on ainoastaan vaihde päällä. Vapaalla käy mainiosti. 15min tyhjäkäyntiä laiturissa auttoi niin että toiset 15min kulki hyvin ja sit alkoi taas sammuilemaan. Huomattavaa on tosiaan tuo että vaihde vapaalla käy ongelmitta.
Kone on magneetolla. Itselleni kuulostaisi kuitenkin bensapuolen vialta. Kaasarin ja esilämmittäjän välissä on vain ohut tiiviste. Aattelin ensiksi laittaa siihen paksumman, jos olis niin että kaasari kuumenee liikaa.
Vai olisko jollain parempaa tietoa ongelman syystä?
Ennen kuin näin yksinkertainen ratkaisu juolahti mieleen tuli askarreltua ja säädettyä tunti jos toinenkin. Tulipahan wiku taas tutummaksi. Keep it simple stupid, sanois Tami.
Tankki on n. 60ltr ja arviolta 30ltr on siis käytettävissä ennen kuin paine on liian pieni ja kaasari ei saa tarpeeksi lientä. Riippuu tietysti myös aallokosta ja veneen kuormauksesta. Pääseehän 30:lla jo pitkälle ja aina voi pitää kanisteriakin mukana, mutta pitkällä tähtäimellä joku ratkaisu täytyy keksiä. Onko kellään sähköistä bensapumppua wiken kanssa? Pitäiskö kaasari jonkun 0 ,1 barin pumpun lykkäämät bensat sisällään. Paluukiertoa ei solexista varmaan kykene järjestämään.
-
- Viestit: 562
- Liittynyt: 07.03.2014 10:24
Re: Wikström w3 sammuu n. 2 tunnin ajon jälkeen
Pystyt kai paluun järjestää bensalinjaan ku laitat vaa T- tai mieluummin Y-haaran letkuun ja siitä paluu tankkiin.
Noin tein yhteen moottoripyöräänikin jossa auton vaakaimudellorto ja siinä sama ropleema. Bensan pinta kun oli alle puolen tankin niin alko ongelmat. Suoraan kun syötti pumpusta niin tulvi.paluu tankkiin oli ratkaisu
Noin tein yhteen moottoripyöräänikin jossa auton vaakaimudellorto ja siinä sama ropleema. Bensan pinta kun oli alle puolen tankin niin alko ongelmat. Suoraan kun syötti pumpusta niin tulvi.paluu tankkiin oli ratkaisu
Viimeksi muokannut aparaatti, 15.05.2014 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Qubik
- Viestit: 1063
- Liittynyt: 03.04.2014 23:06
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Wikström w3 sammuu n. 2 tunnin ajon jälkeen
Paluu rakentaessa T kappalella kannattais muista, että palupuoli kannattais tehä reilusti pienempi, kun meno, ettei käy niin, kun minulla Volgan hyytymista pähkäillessa. Silloin vanhan ja viisan neuvo ratkaisi ongelman-ylimääränen letkuklemmari palulinjaan letkun päälle ja kiristysta, kunnes oireilu loppu:D Perämoottoreihin oon 3 kertaa laittanut sähköisen pumpun, kun kalvoja ei tahtoo löytya, hienosti on pelittanut nyt vanhin neljä kesä. ihan bilteman halvin nykiva pumppu.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!
-
- Viestit: 562
- Liittynyt: 07.03.2014 10:24
Re: Wikström w3 sammuu n. 2 tunnin ajon jälkeen
Totta varmasti tuo. Motskarissa taitaa riittää se että se paluulinja lähteekin ylöspäin ja näin ollen tulee pieni vastapaine.
Toisaalta vois kuvitella että kun laittais nimenomaan tuon T-haaran ja niin että tankilta tulevan letkun ja kaasarin välinen linja on suora, ja paluu olis 90 asteen kulmassa. Luulis sen bensan vieraavan sinne minne se helpoiten pääsee.
Toisaalta vois kuvitella että kun laittais nimenomaan tuon T-haaran ja niin että tankilta tulevan letkun ja kaasarin välinen linja on suora, ja paluu olis 90 asteen kulmassa. Luulis sen bensan vieraavan sinne minne se helpoiten pääsee.
-
- Viestit: 1231
- Liittynyt: 11.07.2006 23:34
- Paikkakunta: Dragsfjärd
Re: Wikström w3 sammuu n. 2 tunnin ajon jälkeen
No jopa oli mystinen vika. Onnittelut selvittäjälle, millä tuollaisenkin arvaisi? Ja toi "ominaisuus" on jollain ilmeisesti ollut pitkäänkin... käsittämätöntä. Mukavan taloudellista olla 30 litran tankki, johon on tankattavs 60 litraa jotta se olisi täynnä.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 30.06.2014 18:54
Re: Wikström w3 sammuu n. 2 tunnin ajon jälkeen
Onko kukaan kokeillut tuota T-haara systeemiä Wicussa? Projketi veneeseeni olisi laitettava tankki takakannen alle ja sieltä pumppu kaasarille.
Ennen ollut 2 tankkia koneen kahta puolta veneen sivuilla,(2 tankkia koska ollut petrooli käytössä joskus) mutta tukkivat kivasti liikkuma tilan.
Teoriassahan se toimii, mutta miten käytäntö?
Ennen ollut 2 tankkia koneen kahta puolta veneen sivuilla,(2 tankkia koska ollut petrooli käytössä joskus) mutta tukkivat kivasti liikkuma tilan.
Teoriassahan se toimii, mutta miten käytäntö?