Sivu 1/1

W2 käynnistys

Lähetetty: 01.07.2013 9:10
Kirjoittaja jaakkora
Moro,

löytyykö keneltäkään vastaavia kokemuksia W2 motin kynnistämisestä eli oman W2 pyöräytän käyntiin veivillä - kylmä kone lähtee nätisti käyntiin monesti jopa ilman 'ryyppykupin' käyttöä ja kuumanakin motti käynnistyy moitteettomasti, mutta jos koneen antaa jäätyä 15-20 minuuttia, sen jälkeen saa sitä sitten veivatakin oikein olan takaa ennenkuin se käynnistyy. Eilen viimeksi kävi näin - hikihän siinä tulee kun aurinko paahtaa taivaalta ja kymmenen paria uteliaita silmiä seuraa rehkimistä ranmalta, miettien, että eiköhän tuokin moottori joutaisi jo 'kierrätykseen'. Sellaisen havainnon eilen tein, että bensan tuoksu oli aika voimakas, joten saatoin 'kastella' tulpat kun käytin liikaa käsiryyppyä (=sitä vipua siinä kaasarin kupeessa) yrittäessäni saada konetta käymään.

t:Jaska

Re: W2 käynnistys

Lähetetty: 01.07.2013 10:17
Kirjoittaja Simon
Huomenta vaan. Ilmiö on kovasti tuttu. Mulla on W-1 E malli, mutta anatomiahan noissa koneissa on sama. Yhden kesän tuonkanssa taistelin, kunnes ongelma ratkesi seuraavasti: imusarjan (esilämmitin) jälkilämpö kuumentaa kaasuttajan ja nykyinen bensiini menettää puhtinsa, joten käynnistys ei onnistu ennen kuin tyjää kaasarin ja kone saa uutta ainetta, em. on vain ensiapu, mutta toimii.
Tuon ikävän ominaisuuden korjasin lisäämällä paksumman tiivisteen kaasarin ja imusarjan väliin ( n. 4 mm ). Kaksi kesää olen tuolla nyt ajellut, eikä mokoma ole enää juonitellut.

Re: W2 käynnistys

Lähetetty: 01.07.2013 12:34
Kirjoittaja MÖsteri
Moi.

Vähän samaa kai on ollut, ja alkuaikoina mä tein kans sen paksumman tiivisteen kaasarin ja etulämmittäjän väliin. Mutta mä en kyllä ihan 100% varma ole, onko sillä merkitystä.. Mä oon aika paljon verkkoja nostaessa käynnistellyt, ja mun kone lähtee vielä aika pitkän tauon jälkeenkin kun avaa hiukan kaasua ja heittää yli puristuksen. Jos ei melko heti lähde, niin pistän yhden kupin ryyppyä, ja sitten lähtee. Mun käsityksen mukaan siinä on ihan seoksesta kyse, ei liikaa muttei liian vähääkään bensaa.. Sitä ryyppyvipua en käytä koskaan, enkä itseasiassa ole tainnut ikinä saada sillä konetta edes järkevästi käyntiin, tietää mun koneessa vaan turhaa veivaamista.

Minäkin olen joskus veivannut vallan hirveästi ja nimenomaan kastunutta konetta. Jos bensa alkaa jo haista, niin sulje hana, kuivaa tulppa ja pyörittele konetta hetki ilman puristusta, että saa ylimääräiset bensat pois, sitten vaan kupista ryypyt ja jo lähtee, sitten se hanakin auki. Ei kannata veivata, jos ei muutamalla lähde niin nollaa tilanne ja anna oikea seos bensaa.

:)

Re: W2 käynnistys

Lähetetty: 01.07.2013 13:52
Kirjoittaja jerkkuli
Ominaisuus tuo taitaa olla,oma w2 on ihan samanlainen.Tulppia on vaikea saada kastumaan ryypyllä;mulla ainakin ylimääränen bensa valuu pihalle,ja siitä johtuu haju,Säätösuutinta vähän rikkaammalle,ja vain vähän kaasuläppää auki niin lähtee paremmin tuossa tilanteessa.
Ja mösterille tiedoksi että ryyppy päällä nämä ei ikinä käyntiin jääkään,vaan ensin veivataan muutama kierros ryyppypäällä ja sitten ykkösellä kayntiin(kylmänä)...