Sinkkiä moottoriin (w2)
Lähetetty: 19 Kesä 2013 23:47
Terve,
Vene meni veteen lauantaina. Vuoto vähäistä ja moottori w2 toimi, kun tajus kiristää kaasarin banjopultin niin ei bensatkaan valunu enää pilssiin. Toinen puuveneen vesillelasku oli kyseessä ja täytyy sanoa että mitä enemmän puuveneen ja vanhan keskimoottorin kanssa tekee tuttavuutta sitä hullummaksi tässä tulee. Vielä kun sai vähän aalloissakin ajella niin ai-jai. Puuveneparaatista myöhästyttiin mutta ehkä ens vuonna siiihenkin ehtii...
Vikke on hieno laite, mutta nyt kun tuon pakosarjan on kerran irroittanut, putsannut ja sinkkimaalannut (zinga niminen maali, pitäis tehdä 94%sinkkipinta, eka ajon kesti kuumaakin.) alkaa herätä korroosion vaikutuksille merivesijäähdytteisessä moottorissa. Monella kuulemma kansi/pakosarja puhkiruostunut joka sitten syynä moottorin vaihtoon. Moiselta kohtalolta haluaisi säästyä jos suinkin mahdollista, tuo viken säksätys nostaa jo nyt tunteen pintaan ja ihokarvat pystyyn.
Eli: miten näitä vanhoja moottoreita kannattais suojata, kun anodipaikkoja en ole löytänyt. Mihin kannattais tunkea sinkkiä, onko kansiin/pakosarjaan kiinnitetty muutakin sinkkiä kuin maalia, ja miten viritellä?
Vene meni veteen lauantaina. Vuoto vähäistä ja moottori w2 toimi, kun tajus kiristää kaasarin banjopultin niin ei bensatkaan valunu enää pilssiin. Toinen puuveneen vesillelasku oli kyseessä ja täytyy sanoa että mitä enemmän puuveneen ja vanhan keskimoottorin kanssa tekee tuttavuutta sitä hullummaksi tässä tulee. Vielä kun sai vähän aalloissakin ajella niin ai-jai. Puuveneparaatista myöhästyttiin mutta ehkä ens vuonna siiihenkin ehtii...
Vikke on hieno laite, mutta nyt kun tuon pakosarjan on kerran irroittanut, putsannut ja sinkkimaalannut (zinga niminen maali, pitäis tehdä 94%sinkkipinta, eka ajon kesti kuumaakin.) alkaa herätä korroosion vaikutuksille merivesijäähdytteisessä moottorissa. Monella kuulemma kansi/pakosarja puhkiruostunut joka sitten syynä moottorin vaihtoon. Moiselta kohtalolta haluaisi säästyä jos suinkin mahdollista, tuo viken säksätys nostaa jo nyt tunteen pintaan ja ihokarvat pystyyn.
Eli: miten näitä vanhoja moottoreita kannattais suojata, kun anodipaikkoja en ole löytänyt. Mihin kannattais tunkea sinkkiä, onko kansiin/pakosarjaan kiinnitetty muutakin sinkkiä kuin maalia, ja miten viritellä?