polttoaineen paluuputki
- raimå
- Viestit: 859
- Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
- Paikkakunta: Helsinki
polttoaineen paluuputki
Moi. Voiko paluuputken/letkun asentaa takaisin CAV 296 tyyppiseen tuplapatruunalla olevaan malliin? Vai pitääkö alkaa värkkäämään tankkiin lisäläpivientiä?
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- raimå
- Viestit: 859
- Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: polttoaineen paluuputki
Eli 1. kalvopumpulle 2. tankilta (2 tankkia T-liitettynä samaan sisääntuloon) ja 3. paluuputkelle???
Vai onko tuo keskipultin vieressä oleva pultti/reikä tarkoitettu jollekin banjoliitokselle paluuputkea varten?
Vai onko tuo keskipultin vieressä oleva pultti/reikä tarkoitettu jollekin banjoliitokselle paluuputkea varten?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 755
- Liittynyt: 14 Touko 2009 21:12
- Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu
Re: polttoaineen paluuputki
Keskipultin viereinen on suodattimen ilmausproppu.
Mun mielestä varminta olisi viedä paluulinja suoraan tankkiin asti...Tosin itseäkin varmaan kiehtois ajatus pistää se esim. 3 liittimeen ja vähän niinku "oikaista"
Mun mielestä varminta olisi viedä paluulinja suoraan tankkiin asti...Tosin itseäkin varmaan kiehtois ajatus pistää se esim. 3 liittimeen ja vähän niinku "oikaista"

Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
- raimå
- Viestit: 859
- Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: polttoaineen paluuputki
No näinpä! Varsinkin kun edellisessä koneessa ei ollut paluuta vaan kaikki meni "hyötykäyttöön" ja näinollen tankissa ei ole tehty paluulle läpivientiä. Olen kuullut kahta mielipidettä. Yritin googlettaa mutta eipä löytynyt tietoa, miksi EI voisi viedä takaisin suodattimelle...
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 1182
- Liittynyt: 08 Elo 2003 13:35
Re: polttoaineen paluuputki
Niin kais se riippuu koneesta paljonko soppaa laitetaan takaisin mutta varminta se on viedä takaisin tankkiin IMHO
E mare libertas
-
- Viestit: 755
- Liittynyt: 14 Touko 2009 21:12
- Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu
Re: polttoaineen paluuputki
Jos sulla on se kalvopumppu niin se pumppaa kokoajan ja pitää ruiskutuspumppua täynnä tavaraa
ja ruiskutuksen jälkeen paluulinjassa on paine joka voipi sekoittaa virtauksia.
Varminta on järjestää paluu esteettä tankkiin.
Jos liität paluun suodattimeen(liittimeen 2 tai 3) niin siitä pitää kuitenkin pistää paluulinja tankkiin(liittimestä 4) jotta paine tasaantuu ja kalvopumppu voi toimia normaalisti eikä sinne tule paineella tavaraa.
ja ruiskutuksen jälkeen paluulinjassa on paine joka voipi sekoittaa virtauksia.
Varminta on järjestää paluu esteettä tankkiin.
Jos liität paluun suodattimeen(liittimeen 2 tai 3) niin siitä pitää kuitenkin pistää paluulinja tankkiin(liittimestä 4) jotta paine tasaantuu ja kalvopumppu voi toimia normaalisti eikä sinne tule paineella tavaraa.
Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
- raimå
- Viestit: 859
- Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: polttoaineen paluuputki
En luovuta prkl:) Nyt VM tai joku kertokoot voiko laittaa kierron takaisin filtteriin.
Ei kalvopumpulle ainakaan tankeista tule minkäänlaisella paineella tavaraa, eikä tuossa paluuputkessa mitään ihme paineita ole. Ilmatessakin joutui aluks ottamaan suun täydeltä menovettä jotta sai litkut tankeista kalvopumpulle asti.
En toki halua riskeerata toiminnallisuutta, mutta idiotismia on sekin että alkaa poraamaan tankkeihin lisää (mahd turhia) läpivientejä:)
Taidan maanantaina tehdä ihan jästipäänä tuon kierron takaisin suodattimen sisääntuloon, sittenpähän tuo selviää!
Ei kalvopumpulle ainakaan tankeista tule minkäänlaisella paineella tavaraa, eikä tuossa paluuputkessa mitään ihme paineita ole. Ilmatessakin joutui aluks ottamaan suun täydeltä menovettä jotta sai litkut tankeista kalvopumpulle asti.
En toki halua riskeerata toiminnallisuutta, mutta idiotismia on sekin että alkaa poraamaan tankkeihin lisää (mahd turhia) läpivientejä:)
Taidan maanantaina tehdä ihan jästipäänä tuon kierron takaisin suodattimen sisääntuloon, sittenpähän tuo selviää!
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Simon
- Viestit: 958
- Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
- Paikkakunta: Kaskinen
Re: polttoaineen paluuputki
Laita vai kiltisti paluuputki tankkiin, niin säästyt ongelmilta. Ainakin isommissa Volvoissa paluuta tulee sama määrä mitä konekin ottaa, näin siksi, että polttoaine jäähdyttää suuttimia.
Näin väittivät Volvon asentajat.
Näin väittivät Volvon asentajat.
-
- Viestit: 2185
- Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31
Re: polttoaineen paluuputki
Todennäköisesti toimii, muistaakseni Kubotassa on paluu takaisin suotimeen.
Yksi seikka, jos pa:n seassa on ilmakupla(ia), se ei poistu tankkiin vaan jää kiertoon ja kohta alkaa mahdollisesti ongelmat!
Yksi seikka, jos pa:n seassa on ilmakupla(ia), se ei poistu tankkiin vaan jää kiertoon ja kohta alkaa mahdollisesti ongelmat!
-
- Viestit: 755
- Liittynyt: 14 Touko 2009 21:12
- Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu
Re: polttoaineen paluuputki
Tuostahan vois ottaa vaikka Jope Ruonansuu ottaa yhen säkeistön lisää siihen yhteen Joululauluun "Onko pakko pistää paluuputki jos ei taho"
"Onko pakko olla niinku Esko Aho"
"Onko pakko olla niinku Esko Aho"

Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 08 Kesä 2013 10:53
- Paikkakunta: Vaasa
Re: polttoaineen paluuputki
Jos haluat ns yksiputkijörjestelmän, niin öljypolttimissa käytetty ratkaisu on virtausvartija (lt flow control)
Tuon avulla saat paluu puolen kytkettua tuloletkuun
http://www.lvimyynti.com/cat/1/ryhma/28/tuote/8527" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuon avulla saat paluu puolen kytkettua tuloletkuun
http://www.lvimyynti.com/cat/1/ryhma/28/tuote/8527" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 434
- Liittynyt: 10 Syys 2007 20:57
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: polttoaineen paluuputki
Paluun mennessä takaisin tankkiin systeemi ilmaa ittensä. Tämä suotimelle takaisin meneväkin toimii, mutta on ilmavaivoille herkempi kuten edellä on todettu. Ilmat jäävät pyörimään systeemiin, jos vuotoa on.
Oksa on puun kukkanen.
- CC
- Viestit: 819
- Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
- Paikkakunta: JKLn MLK
Re: polttoaineen paluuputki
Sama kuin edellä, jos et halua ilmaongelmia, niin paluu tankkiin. Muuten siitä tulee turhan herkkä jokaikiselle kuplalle.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.
- raimå
- Viestit: 859
- Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: polttoaineen paluuputki
Noniin, kyllä se on ymmärrettävää että tankkiin liitäntä. En ollut tuota ilmajuttua nyt miettinytkään. Selkeä peli, tosin pientä nousua on sinne tankin ylälaitaan, toivonmukaan paluupuoli jaksaa työntää tuon korkoeron ilman ongelmia.
Kiitos parlamentille jälleen!
Kiitos parlamentille jälleen!
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- raimå
- Viestit: 859
- Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: polttoaineen paluuputki
Päätin nyt sitten lyödä tuon paluuputken t-liitoksella suoraan toisen tankin tuloon esisuodattimelle. Näin kuulema menee mm. Solén uusien koneiden asennusohjeessa. Vaikuttaisi että kyllä se ilma sieltä poistuu, koska avasin asennuksen ajaksi liitokset ja kun käynnistin, ontui hetken, mutta minuutin jälkeen ilma oli poistunut ja käynti oli tasaista. Mene ja tiedä, tällä hetkellä näyttää tunnin koekäytön perusteella täysin toimivalta ratkaisulta...
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;