W2 motin maalaus
- jaakkora
- Viestit: 35
- Liittynyt: 01.03.2007 16:33
W2 motin maalaus
Moro,
kertokaapas viisaammat millä maalilla voisi 'paikka'maalata wanhaa wikua? Veneen nopeutta maalaus tuskin lisää, mutta olisipa siistimmän näköinen
kertokaapas viisaammat millä maalilla voisi 'paikka'maalata wanhaa wikua? Veneen nopeutta maalaus tuskin lisää, mutta olisipa siistimmän näköinen
- raimå
- Viestit: 859
- Liittynyt: 26.05.2006 1:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W2 motin maalaus
Eikös se Wikströmmi ole myöskin vihreä? Volvon spraymaali on todella hyvää. Maalasin vanhan MD5:sen sillä ja pysyi kiinni todella hyvin. Näin aion tehdä nytkin. Jos haluat eri sävyjä niin autoliikkeistä löytyy jarrusatuloille tarkoitettuja spray maaleja jotka kestävät öljyä ym. liuottimia huomattavasti paremmin kuin normaali sprayt.
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 16.03.2007 13:18
- Paikkakunta: mustasaari
Re: W2 motin maalaus
Itse maalasin engine enamel nimisellä maalilla,jota tilasin mobitivelta.Hyvin on pysynyt jo ainakin viisi vuotta,Spraymaaleja en käyttäisi mihinkään(enää)
- riskila
- Viestit: 144
- Liittynyt: 10.12.2005 21:56
- Paikkakunta: Eurajoki
Re: W2 motin maalaus
Maalasin W2:n Miranolin sammaleenvihreällä vakiosävyllä. Pensselin käyttö on mielestäni parempi kuin spraymaali. Moottori on aika vaikea puhdistaa täysin puhtaaksi joka kolosta öljystä ja muusta liasta. Pensselillä hieroen maali rarttuu paremmin pintaan eikä jää vain kerroksekswi lian ja öljyn pinnalle.
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: 11.07.2006 23:34
- Paikkakunta: Dragsfjärd
Re: W2 motin maalaus
Miranol ja pensseli.
Rälläköin osista maalit ja ruosteet pois, pesin liuottimella. Maalasin ensin rostexilla kaikki pariin kertaan. Sitten pintaan pensselillä miranoolia. Omani on pullonvihreä. Jos koneen alaosa makaa vedessä aika-ajoin, niin se osa kannattaa maalata erityisen järesti useampaan kertaan. Alumiinivaluosia ei tietenkään rälläköidä, ne saa puhtaaksi maalinpoistoaineella, kuumailmapuhaktimella ja kärsivällisyydellä.
Pakosarjan/etulämmittäjän maalaus on sitten oma lukunsa. Käytin siihen kuumankestävää hellahopeaa. Se kestää vajaan kesän verran, sitten pintaruoste puskee läpi, vaikka se olisi rälläköity ennen maalausta. Kuumamaali ei nimittäin ole tiivistä, se on pelkkää väriä. Jokin kestävämpi olisi kiva olla, mutta toimii tuokin, kun suttaa aina keväällä uusiksi. Pala kai pitäisi hiekkapuhaltaa, jos haluaa parasta, mutta rälläkkä+teräsharja on toimiva kompromissi.
Miranolista voi olla montaa mieltä maalina, mutta venekäytössä sen ehdoton etu on helppo paikattavuus. Ei kannata maalata millään, mikä on vaikea vuoden parin päästä paikata, jos sitä varten pitää tyyliin nostaa koko kone johonkin maalaamoon ja purkaa atoomeiksi. Miranoolia voi pitää purkin mukana aina, ja sutia vaikka ajaessa tai rannassa ehtoobisseä napsiessaan. Sama pätee mielestäni koko puuveneen pitoon yleensä, kannattaa käyttää aineita, jotka on säilyviä ja helposti käytettäviä, kuten terva, tonkinos, vaseliini, puu ym ym...
Rälläköin osista maalit ja ruosteet pois, pesin liuottimella. Maalasin ensin rostexilla kaikki pariin kertaan. Sitten pintaan pensselillä miranoolia. Omani on pullonvihreä. Jos koneen alaosa makaa vedessä aika-ajoin, niin se osa kannattaa maalata erityisen järesti useampaan kertaan. Alumiinivaluosia ei tietenkään rälläköidä, ne saa puhtaaksi maalinpoistoaineella, kuumailmapuhaktimella ja kärsivällisyydellä.
Pakosarjan/etulämmittäjän maalaus on sitten oma lukunsa. Käytin siihen kuumankestävää hellahopeaa. Se kestää vajaan kesän verran, sitten pintaruoste puskee läpi, vaikka se olisi rälläköity ennen maalausta. Kuumamaali ei nimittäin ole tiivistä, se on pelkkää väriä. Jokin kestävämpi olisi kiva olla, mutta toimii tuokin, kun suttaa aina keväällä uusiksi. Pala kai pitäisi hiekkapuhaltaa, jos haluaa parasta, mutta rälläkkä+teräsharja on toimiva kompromissi.
Miranolista voi olla montaa mieltä maalina, mutta venekäytössä sen ehdoton etu on helppo paikattavuus. Ei kannata maalata millään, mikä on vaikea vuoden parin päästä paikata, jos sitä varten pitää tyyliin nostaa koko kone johonkin maalaamoon ja purkaa atoomeiksi. Miranoolia voi pitää purkin mukana aina, ja sutia vaikka ajaessa tai rannassa ehtoobisseä napsiessaan. Sama pätee mielestäni koko puuveneen pitoon yleensä, kannattaa käyttää aineita, jotka on säilyviä ja helposti käytettäviä, kuten terva, tonkinos, vaseliini, puu ym ym...
- vilreu
- Viestit: 83
- Liittynyt: 19.05.2010 1:31
- Paikkakunta: Raisio
Re: W2 motin maalaus
Kannatan myös Miranolia. Auton lohkon verran kokemusta ja hyvin pysyi. Miksei siis myös veneessä.