Sivu 1/1

Evikka 4hv vauhtipyörän irroitus

Lähetetty: 16.10.2012 21:37
Kirjoittaja snurra
Tuo kaikille tuttu kakspyttynen perusevikka jostain 80-luvulta, myös perusongelma, miten sen vauhtipyörän saa poksautettua irti? Yritin lämmitys+vivuttaminen sorkkaraudalla reunanalta ja samalla terävä isku vasaralla kampuran päähän, ei liiku, positiivista ettei tainnut hajotakaan, onko parempia/varmempia konsteja vai kaupan ulosvetäjää vailla?

Re: Evikka 4hv vauhtipyörän irroitus

Lähetetty: 16.10.2012 22:15
Kirjoittaja pellamo
(yhden ukon tekniikka)Jos on hyvä töhötin jolla äkäisesti lämmittää akselin nokan kautta koko pakettia kuumaksi niin sopivassa kohdassa työntää jääpaloja koloon jossa akseli on nopeaa jäähdytystä varten....irtoo että napsahtaa just kun vähiten odotat 8o
(kahden ukon tekniikka)Toinen roikottaa konetta vauhtipyörästä ja toinen napsauttaa pikkumoskalla akselin pään linttaan ettei vaan tarvi kasata mokomaa enää ikinä,ellei viilaa kierteitä uusiksi kun ei ollut esim alumiinipalasta välissä 8o
(viisaan miehen tekniikka) Ei löydy jostain syystä minulta 8-|

Re: Evikka 4hv vauhtipyörän irroitus

Lähetetty: 17.10.2012 7:02
Kirjoittaja Elwood
Vauhtipyörän päällä on kolme reikää johon ulosvetäjä kiinnitetään.

Re: Evikka 4hv vauhtipyörän irroitus

Lähetetty: 17.10.2012 22:14
Kirjoittaja snurra
Homma oli vain lekan koosta kiinni, hommasin motonetin suuremman kumivasaran(3.20e), muuten entinen taktiikka, päättäväistä naputtelua, vivuttamista ja lämpöä, lähtihän se.

Re: Evikka 4hv vauhtipyörän irroitus

Lähetetty: 30.10.2012 23:56
Kirjoittaja snurra
Nyt kun kipinäpuoli kunnossa(tulpanjohto oli murtunut) ja kone laulaa korkealta ja kovaa, niin ainoana kauneusvirheenä pieni tihkuvuoto kaasarin tiivisteestä. Tässä siis perinteinen kohokammiokaasari, halkeaa ylä- ja alaosaan, välissä kumitiiviste joka ehjä mutta tihkuu. Onko tiedossa bensaa kestävää tiivisteliimaa, kokeilin Hylomar blue:ta, liukeni vaikka lupaavat bensankeston, tukki suuttimen.

Re: Evikka 4hv vauhtipyörän irroitus

Lähetetty: 31.10.2012 9:14
Kirjoittaja bonito
Kokeile Perfect Sealin Gasket maker sealant nr 4, se on perinteinen tiivisteliima, ei nämä nykyliimat saa pysymään O-rengastakaan tarvittavaa kriittistä hetkeä paikoillaan, kun niistä puuttuu pito

Re: Evikka 4hv vauhtipyörän irroitus

Lähetetty: 31.10.2012 10:04
Kirjoittaja snurra
^Tuttu mömmö, ei muuten kovetu lainkaan eli valuu pitkin kaasaria ja tukkii takuuvarmasti suuttimet.

Re: Evikka 4hv vauhtipyörän irroitus

Lähetetty: 31.10.2012 22:11
Kirjoittaja bonito
Ei sitä tartte laittaa kuin ohut kalvo, sen tarkoitus on vain tukkia se pieni reikä eikä sitä pidä uittaa kohokammion puolelle. Toinen vaihtoehto on hankkia uusi tiivistesarja, jos tiivistepinnat ovat sileät, sen vanhan tiivisteen täytyy olla hapera, oletko käyttänyt 95 bensaa, se käy tiivisteiden päälle. Oranssisen Loctiten tasotiivisteen toimimista vähän epäilen, koska pinnat ovat ohuet.

Re: Evikka 4hv vauhtipyörän irroitus

Lähetetty: 01.11.2012 10:23
Kirjoittaja snurra
Tiiviste on täysin ehjä eikä uutta saa Suomesta(mallivariaatio), perusongelma taitaa olla muovista valettu kaasarin alaosa(kohokammio), se taitaa hieman elää vasten metallista yläosaa. Joku osittain kovettuva tiivisteliima tuntuisi osuvimmalta, pitäisi vaan olla mielellään bensankestävää.

Re: Evikka 4hv vauhtipyörän irroitus

Lähetetty: 03.11.2012 20:13
Kirjoittaja snurra
Tiivisteainevalikosta arpa osui tällä kertaa Plastic padding gasket:iin, tuntuu pitävän eikä suuttimet ainakaan vielä tukossa, täydellistä bensankestoa ei luvata.

Re: Evikka 4hv vauhtipyörän irroitus

Lähetetty: 23.07.2021 11:11
Kirjoittaja sound of silence
snurra kirjoitti:
16.10.2012 21:37
Tuo kaikille tuttu kakspyttynen perusevikka jostain 80-luvulta, myös perusongelma, miten sen vauhtipyörän saa poksautettua irti? Yritin lämmitys+vivuttaminen sorkkaraudalla reunanalta ja samalla terävä isku vasaralla kampuran päähän, ei liiku, positiivista ettei tainnut hajotakaan, onko parempia/varmempia konsteja vai kaupan ulosvetäjää vailla?
Miten saitte vauhtipyörän mutterin irti ? Yritin lyömällä putkipihteihin, jotka oli pakotettu mutterin ympäri.. ei liikettä..
HAKATAANKO JOLLAIN PIIKILLÄ MUTTERINKANTAAN VAI MITEN ILMAN LÄMMITYSTÄ IRTOSI ?? ???