Kunnon vesivaseliini

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
meriläinen
Viestit: 212
Liittynyt: 09.05.2010 21:46
Paikkakunta: Kotka

Kunnon vesivaseliini

Viesti Kirjoittaja meriläinen » 24.09.2012 11:04

Mitä vesivaseliinia käytätte naruboksissa ja muuallakin veneessä?
Ennen oli miehet rautaa, laivat oli puuta hiiohoi. Puuta ovat miehet nyt ja laivat ovat rautaa hiiohoi, hiiohoi....

bonito
Viestit: 787
Liittynyt: 26.12.2006 10:53
Paikkakunta: Pori

Re: Kunnon vesivaseliini

Viesti Kirjoittaja bonito » 27.09.2012 7:28

Tuttu venekorjaamon pitäjä käyttää jotain punaista vaseliinia, joka on erittäin tarttuvaa, taitaa olla Shellin tuote. Jonkun toisen valmistajan vaseliini on vihreää, mutta muuten samanlaista. Niillä pysyy esim. O-rengas hyvin sen kriittisen hetken, joka Yanmarin merivesipumpun siipipyörän vaihdossa, kannen asennuksessa tarvitaan.

jjude
Viestit: 55
Liittynyt: 21.05.2007 18:45

Re: Kunnon vesivaseliini

Viesti Kirjoittaja jjude » 27.09.2012 8:12


rickenbacker
Viestit: 175
Liittynyt: 02.03.2010 5:32

Re: Kunnon vesivaseliini

Viesti Kirjoittaja rickenbacker » 28.09.2012 1:25

Mobilin sinistä olen käyttänyt

Avatar
wikumies
Viestit: 128
Liittynyt: 02.12.2003 19:28
Paikkakunta: veneliitto5544@gmail.com

Re: Kunnon vesivaseliini

Viesti Kirjoittaja wikumies » 29.09.2012 12:03

teboil dot 2 punainen,toiminut hyvin

JiiHoo
Viestit: 30
Liittynyt: 08.07.2010 14:11
Paikkakunta: Moottorikaupunki Vaasa

Re: Kunnon vesivaseliini

Viesti Kirjoittaja JiiHoo » 03.10.2012 14:13

Jos haluaa lähes parasta, niin Meritaito käyttää kanavien luukkujen saranoissa tätä:

K-NATE
NLGI 2
Kalsiumsulfonaattirasva NLGI 2

Erinomainen raskaasti kuormitettuihin, nopeisiin ja hitaisiin laakereihin. Kestää korkeita lämpötiloja. Erinomainen vedenkesto.

K-Nate on uuden sukupolven rasva , jossa kalsiumsulfonaatti sekä saentaa että suojaa tehokkaasti korroosiolta. Sopii laakerien, alustojen, vaihteiden, kytkimien ym. voiteluun.

K-Nate rasvaa voidaan käyttää etupyörien laakereihin, joissa jarrujen muodostama lämpö tuhoaa muut rasvat. Ihanteellinen pölyisiin, likaisiin olosuhteisiin kuivausuuneissa, sähkömoottoreissa ja generaattoreissa, tuulettimissa, puhaltimissa ja myllyissä, metsä- sementti- ja paperiteollisuudessa.

Vain ammattikäyttöön.

(Hinta onkin sitten oma asiansa)
Höyrymasinisti JiiHoo
http://jiihoo.kuvablogi.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://hoyry.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä nuorena oppii, sitä vanhana kaipaa.

Vastaa Viestiin