Sivu 1/1

Kone (w2) ei ota täysiä kierroksia

Lähetetty: 04 Syys 2012 13:44
Kirjoittaja seppo
Terve!

Nyt on kesä ajeltu vikellä ja osa metkuista opittu tuntemaan. Mahtava pelihän tuo on kaikkiaan, mutta pitää tosiaan tulla tutuiksi, tarkoitus olis talven aikana purkaa ainakin kaasutin ja käyttää kansikin auki. Kannattaako kaasariin tilata muita osia kuin tiivisteet ja neulaventtiili? Ongelmana on ollut että kaasutin tahtoo vähän tulvia bensaa, ja luulenpa että se ei ole myöskään käyntiä parantanut. Viimeisimpänä yllärinä oli että moottori ei ota täysiä kierroksia ja siis nopeuskin jää kolmeen solmuun kun ennen mentiin hurjaa lähes kuutta solmua. Kun kaasun kääntää täysille niin tuntuu tosiaan että kierrokset eivät ole niin isot, mutta ääni ja tärinä kuitenkin voimistuu. Voisko tuohon olla muita syitä kuin kaasarin toiminta? Kyseessä siis virranjakajallinen versio.

Kiitoksia

Re: Kone (w2) ei ota täysiä kierroksia

Lähetetty: 04 Syys 2012 15:59
Kirjoittaja patrick
Kyllähän se yleensä seoksista on kiinni jos kone ei kierrä kunnolla, mutta itelläni oli puola kypsynyt eikä jaksanut antaa kipinää korkeammilla sylinteripaineilla.

Hio nyt ainakin venttiilit samalla kun kerran on kansi auki, niin ei ainakaan siitä jää kiinni.

Re: Kone (w2) ei ota täysiä kierroksia

Lähetetty: 13 Syys 2012 09:48
Kirjoittaja seppo
Eilen kävin taas ajelemassa. Ainoa toimenpide oli tulppien putsaus, olivat suht nokiset. Sillä nopeus kasvoi taas huimiin peruslukemiin eli kuus solmua meni rikki. Seoksille en tehnyt mitään kun ajattelin että kokeillaan nyt ensin ja homma yllättäen pelittikin.

Oliskohan ollut just noin että likaisilla tulpilla kovemmissa paineissa kipinä ei riittänyt käymään molemmilla pytyillä. Sillon kun kierroksia yritti nostaa niin mielestäni käyntikin muuttui epätasaisemmaksi...

Re: Kone (w2) ei ota täysiä kierroksia

Lähetetty: 13 Syys 2012 10:00
Kirjoittaja patrick
Hae vaikka biltemasta ihan tavallinen auton puola, se on tosin väriltään sininen joten joutuu maaliakin ostamaan samalla :))