Yamaha ,,bensa/petrooli 20hv

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
antero_m
Viestit: 7
Liittynyt: 02.02.2005 10:17

Yamaha ,,bensa/petrooli 20hv

Viesti Kirjoittaja antero_m » 02.02.2005 10:39

Kysymys ,,kun on tallissa vähän käytetty petrooli Jammu, niin kuinkas sen saa pelkästään bensalla käyväksi, vai saako sitä petroolia enää mistään. Lentopetroolista olen kuullut puhuttavan,että se kävis siihen polttoaineeksi
jos siihen sekottaa bensaa joukkoon, jos näin on niin mistä sitä voi ostaa ja mikä seos-suhde pitäis olla

antero

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Viesti Kirjoittaja Ande » 02.02.2005 11:17

Joo ittellä ku joskus oli tuollainen petro jammu j apetroolin teko loppu niin ajelin bensalla vaan monta vuott aja hyvin pelitti!
Varsinaista pensapuoltahan voi pitää varatankkina ;-)

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 02.02.2005 17:07

Eikös tuo moottoripetrooli ollut aikalailla kotimainen ilmiö -90 luvun puoliväliin saakka? Muualla siitä on luovuttu joskus jo joskus -60 luvulla. Syynä taisi olla bensiini verotuskäytäntö Suomessa. Nimenomaan 20 heppainen kerosiinijammu taisi olla -70 luvulla maahantuojan varustama Suomen olosuhteisiin tai paremminkin polttoaineverotukseen. Meidänkin satamassa on yksi joka pelittää sellaisenaan mutta on aika epätaloudellinen lasketun puristussuhteen vuoksi. Mutta ne petroolivarusteet aina poistaa - mahtanee olla joka paksumpi kannentiiviste tai ylimääräinen laippa kannen välissä... Jammuhuolloissa pitäisi löytyä ihan koneelta mitkä osat eroavat bensiiniversioon verrattuna. Ja ainahan voi kysellä vanhemmilta asentajilta...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 02.02.2005 17:19

Se on Veli-Matti vieraana: kyllä ne sittenkin taisivat olla ihan jaapanilaista alkuperää ne kerosene-versiot. No mutta sitä paremminhan niistä löytyy tietoa huollosta :)

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25.12.2003 20:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 03.02.2005 11:25

joo ei kannata ruveta sitä sen kummemmin rassaileen pitäs vaihtaa niin paljon osia kaasutin on eri muistaakseni myös männät. kaverillani on tuommonen ja pensalla on ajellu monta vuotta. teki muistaakseni säiliöiden väliin reiän, en muista varmaan.

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Viesti Kirjoittaja Ande » 05.02.2005 4:32

Joo ohan noita koitettu konsteja :-)
Tiedän esim. tapauksen jossa pensaa ja löpöä
suflattiin keskenään ja kyllä kone kulki :-)
Kerran sytty palamaan mutta tuskin oli tuosta seoksesta kiinni....

Vastaa Viestiin