Sivu 1/3
Wikströmin imusarjan kuumuminen --> paukkuja kaasarissa
Lähetetty: 30 Tammi 2005 16:16
Kirjoittaja Jape
Ongelma on kun kone lämpiää niin alkaa kaasarista paukkumaan. Johtunee siitä kun imusarja lämpiää liikaa. Mitä vaihtoehtoja ois sen jäähdyttämiseksi. Riittääkö jos lisää koneen jäähdytystä esim ulkoisella pumpulla.
Lähetetty: 30 Tammi 2005 17:10
Kirjoittaja pauke
Rakennetta paremmin tuntematta kokeilisin teettää/tehdä pakeliitista lohkon ja imusarjan väliin muutaman millin vahvuisen "tiivisteen". Katkaisisi lämpösillan.
Lähetetty: 30 Tammi 2005 18:37
Kirjoittaja Jape
Kun siinä on samassa imu- ja pakosarja niin se senkin takia kuumuu, ei pelkästään koneesta johtumalla, mut saattais se jotain auttaa.
Lähetetty: 30 Tammi 2005 18:43
Kirjoittaja pontso04
ootkos kokeillut säätää hieman rikkaamalle kaasaria?itellä teki paukkumista paskanen kaasari, ja laihaseos.varsinkin kun joutui kuormitukselle, niin johan paukutteli.
Lähetetty: 30 Tammi 2005 18:45
Kirjoittaja pontso04
tuollaha löytyy se rakennekuva
http://www.sci.fi/~oh2bio/wiki/
Lähetetty: 30 Tammi 2005 19:41
Kirjoittaja Veli-Matti
Bakeliittilaippa antaa varmasti toimivan ensiavun mutta miksi imusarja sitten lämpenee liikaa ihan yhtäkkiä kun se on toiminut ja tehty toimimaan ilman ulkopuolista lisäpumppua? Se olisi se varsinainen vika joka pitäisi korjata... Jokin ehkä estää vedenkiertoa pakosarjalla - onko kanavissa kattilakiveä, onko sinne puristeltu pumpun kauttaa vesivaseliinia liikaa, onko pumpun vaseliini ollut väärän laatuista, jne...?
Paukkuminen kyllä viittaa kaasujen liialliseen höyrystymiseen mutta voihan se vika olla seoksissakin tai sytytyksessä. Jos ne on kunnossa niin sitten vika on vedenkierrossa.
Lähetetty: 30 Tammi 2005 19:46
Kirjoittaja Jape
Mut alunperinhän se on tehty toimimaan petroolilla ja sillä ei varmaan oiskaan tätä ongelmaa. Seoksen säätäminen auttaa, mutta kun sitä saa olla sitten joka kerta säätämässä kun lämpötila muuttuu.
Lähetetty: 30 Tammi 2005 19:54
Kirjoittaja pontso04
kokeiles laittaa hiukan dieseliä sekaan??ajelen kyllä kokoajan pensalla eikä ole mitään ongelmia.kannethan on erillaiset petroolissa ja bensakoneessa
Lähetetty: 30 Tammi 2005 19:57
Kirjoittaja Veli-Matti
Mitäs se petroolikansi vaikuttaa pakosarjan liialliseen lämpenemiseen - petrooliversiotkin on tehty käymään lämpimäksi bensiinillä ;)
Lähetetty: 30 Tammi 2005 20:06
Kirjoittaja pontso04
niin, kyllähän se jäähdytysjärjestelmän termostaattien pitäisi toimia samanlailla kuitenkin molemmissa..onkos se 1 vai useampi mukinen voimanpesä?
Lähetetty: 30 Tammi 2005 20:19
Kirjoittaja Jape
Veli-Matti kirjoitti:Mitäs se petroolikansi vaikuttaa pakosarjan liialliseen lämpenemiseen - petrooliversiotkin on tehty käymään lämpimäksi bensiinillä ;)
Mutta miks ennen ei ajettu koko ajan bensalla, vaan se vaihettiin petroolille kun kone oli lämmenny.
Lähetetty: 30 Tammi 2005 20:20
Kirjoittaja Jape
pontso04 kirjoitti:niin, kyllähän se jäähdytysjärjestelmän termostaattien pitäisi toimia samanlailla kuitenkin molemmissa..onkos se 1 vai useampi mukinen voimanpesä?
Kakspyttynen, mut ei siinä oo termostaattia
Lähetetty: 30 Tammi 2005 20:35
Kirjoittaja pontso04
ootkos kokeillut vuorotellen ottaa tulpanjohtoa irti pytyistä,ettei jommankumman imuventtiili ryttyile? hm..toisaalta sen se tekisi kyllä varmaankin kylmämänäkin?
Lähetetty: 30 Tammi 2005 20:46
Kirjoittaja Vieras
No katsos Japekki kun markat olivat tiukalla ja petrooli maksoi reilusti alle puolet bensiinin hinnasta... Ja petroolille viritetyillä koneilla pystyi (ja pystyy vieläkin) ajelemaan kaikenlaisella palavalla nesteellä jonka oktaaniluku on siinä viidenkymmenen kieppeillä ja jopa allekin. Tärpätti oli aika yleinen polttoaine niille jotka saivat sitä hommattua vaikkapa paperinjalostuksen sivutuotteena...
Lähetetty: 30 Tammi 2005 20:46
Kirjoittaja Jape
Huomasin tuossa omistavani alkuperäisen wickström käyttöohjekirjan. On vielä wickströmin muovikansiossa. Sisältää räjäytyskuvat koneesta,magneetosta, kaasarista ja virranjakajasta sekä dynastartin ja kojelaudan kytkentäkaaviot. Siinäkin kyllä kaasaripaukkujen syyksi kerrotaan vain laiha seos.