Mihin syöttöpumppu korjattavaksi?
- Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22.04.2008 0:10
Re: Mihin syöttöpumppu korjattavaksi?
Katoin tuon kuvasi, on eri versio kuin tuo minulle tutumpi.
Eli nuo minun ohjeet voipi olla jokseenkin väärät.
Eli nuo minun ohjeet voipi olla jokseenkin väärät.
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
- raimå
- Viestit: 859
- Liittynyt: 26.05.2006 1:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mihin syöttöpumppu korjattavaksi?
Niin siis mä vain oletin että siellä kopan sisällä olis ketju:) Noh kunhan nyt ruuvailen vähän auki ja sitten selvitellään lisää missä asennossa se kannattaa ottaa auki niin ei tee mitään tyhmyyksiä. Pitää varmasti soittaa etukäteen "mynämiehelle", eiköhän sieltä saa neuvot vaikka mihin malliin:)
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26.12.2006 10:53
- Paikkakunta: Pori
Re: Mihin syöttöpumppu korjattavaksi?
Nyt löytyi liikkuvaa kuvaa Fordson Majorista, jossa näkyy samanlainen syöttöpumppu, niin että se ei taidakkaan olla Traderista vaan Majorista , http://www.youtube.com/watch?v=tClYClTn ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; , en ole ihan varma Foortin moottorityypistä mutta luulisin että kyseessä on 592 E. Moottorina se on ihan hyvä, jossa toimii vielä 50v ikäset naftavehkeet, lainatakseni erään masinistin sanoja, hän haluaisi nähdä 50v vanhat common rail vehkeet, jotka toimivat edelleen. Jakopää on hammaspyörillä.
Koeta pyörittää ykkösen mäntä ylös, silloin kun nelosen venttiilit ovat vaihtoasennossa( pako menee kiinni ja imu aukeaa), silloin pitäisi ykkösessä räjähtää. Merkit pitäisi olla silloin kohdillaan(ehkä). Ota suuttimet irti, niin moottori pyörii helpommin. Venttilit voi säätää samalla systeemillä, sytytys järjestys on 1342, eli kun nelonen vaihtaa, niin ykkönen säädetään, ja kun kakkosen venttilit vaihtaa, kolmonen säädetään, ykkönen vaihtaa, nelonen säädetään ja kun kolmonen vaihtaa, kakkonen säädetään. Kuutosen sytytysjärjestys on 153624
Koeta pyörittää ykkösen mäntä ylös, silloin kun nelosen venttiilit ovat vaihtoasennossa( pako menee kiinni ja imu aukeaa), silloin pitäisi ykkösessä räjähtää. Merkit pitäisi olla silloin kohdillaan(ehkä). Ota suuttimet irti, niin moottori pyörii helpommin. Venttilit voi säätää samalla systeemillä, sytytys järjestys on 1342, eli kun nelonen vaihtaa, niin ykkönen säädetään, ja kun kakkosen venttilit vaihtaa, kolmonen säädetään, ykkönen vaihtaa, nelonen säädetään ja kun kolmonen vaihtaa, kakkonen säädetään. Kuutosen sytytysjärjestys on 153624
- raimå
- Viestit: 859
- Liittynyt: 26.05.2006 1:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mihin syöttöpumppu korjattavaksi?
Kiitokset Bonito neuvoista!
Löysin linkin http://www.ytmag.com/cgi-bin/viewit.cgi ... h=10677%3E" onclick="window.open(this.href);return false;
jossa puhutaan käsittääkseni juurikin tuosta Simmsin Pumpusta, siis oletan kyseessä olevan sama laitos? Diisseli näköjään sekoittuu pumpun sisällä olevaan öljyyn ja se on "normaalia". Mulla kuitenkin öljy vuotaa pois ja se ei ole luonnollisesti kovin hyvä juttu.
Ja tällaista löytyi tuolta "Most of these pumps leak at the front input drive-shaft seal(As they aged) . for that reason, check level & fill frequently"
Eli vuotaa mahdollisesti sinne jakopään suuntaan. Täytyy tutustua nyt tuohon ajoituspuoleen jotta saa irroituksen jälkeen kasaan ja ei tarttee kutsua koko Fordson klubia paikalle:)
PS: saiskoha tohon turbon:)
Löysin linkin http://www.ytmag.com/cgi-bin/viewit.cgi ... h=10677%3E" onclick="window.open(this.href);return false;
jossa puhutaan käsittääkseni juurikin tuosta Simmsin Pumpusta, siis oletan kyseessä olevan sama laitos? Diisseli näköjään sekoittuu pumpun sisällä olevaan öljyyn ja se on "normaalia". Mulla kuitenkin öljy vuotaa pois ja se ei ole luonnollisesti kovin hyvä juttu.
Ja tällaista löytyi tuolta "Most of these pumps leak at the front input drive-shaft seal(As they aged) . for that reason, check level & fill frequently"
Eli vuotaa mahdollisesti sinne jakopään suuntaan. Täytyy tutustua nyt tuohon ajoituspuoleen jotta saa irroituksen jälkeen kasaan ja ei tarttee kutsua koko Fordson klubia paikalle:)
PS: saiskoha tohon turbon:)
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- raimå
- Viestit: 859
- Liittynyt: 26.05.2006 1:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mihin syöttöpumppu korjattavaksi?
Ja Grand Banksin keskustelusta löytyi seuraavaa (toinen viesti ketjussa)
http://www.gbbeacon.com/phpBB2/viewtopi ... d2115781ff" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo kaveri varmaan nukkuu Simmsin pumppujen kanssa:)
http://www.gbbeacon.com/phpBB2/viewtopi ... d2115781ff" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo kaveri varmaan nukkuu Simmsin pumppujen kanssa:)
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 02.08.2006 10:21
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mihin syöttöpumppu korjattavaksi?
"PS: saiskoha tohon turbon:)"
No tottakai
Eihän tossa lohkossa muuten ollut öljyruiskuja männille valmiina, vai muistanko väärin. Voi muuten ruveta männät lämpiämään isommilla paineilla.
No tottakai
Eihän tossa lohkossa muuten ollut öljyruiskuja männille valmiina, vai muistanko väärin. Voi muuten ruveta männät lämpiämään isommilla paineilla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- raimå
- Viestit: 859
- Liittynyt: 26.05.2006 1:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mihin syöttöpumppu korjattavaksi?
Hahaha tuollanen se olla pitää:)
Tuskin on mitää erityistä voitelua vaikken tuota osaa tarkemmin sanoakaan. Niitä kuutosia tosin on turbollisinakin. Itelle nyt passais ihan toimintavarma ja peruskunnossa oleva pata:)
Tuskin on mitää erityistä voitelua vaikken tuota osaa tarkemmin sanoakaan. Niitä kuutosia tosin on turbollisinakin. Itelle nyt passais ihan toimintavarma ja peruskunnossa oleva pata:)
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;