Sivu 1/1
Volvo Penta käynnistyy huonosti kylmänä.
Lähetetty: 26 Kesä 2011 16:25
Kirjoittaja rautaruukki
2003 tyyppi, kaasu täytyy olla täysillä ja vieteri on tosi pitkä. Onkohan muilla ollut samanlaista ongelmaa.
Re: Volvo Penta käynnistyy huonosti kylmänä.
Lähetetty: 26 Kesä 2011 17:38
Kirjoittaja bonito
Tein yhteen 1syl. Volvoon hehkutulppa systeemin. Tulppaa varten hitsattiin imusarjan ja ilmasuodattimen väliin sopivaan putkeen kierreyhde, johon kierrettiin muistaakseni Perkinsin imusarja hehkutulppa, siihen ei kytketty lainkaan polttoaineen menoa, kuten Perkinssissä on.
http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lan ... 010179&q=y" onclick="window.open(this.href);return false; , Volvo käynnistyi sen jälkeen kuin palmun alta, pelkällä imuilman lämmittämisellä. Ei ollut kovin hintava muutos. Jos moottori on ennen käynnistynyt hyvin, voi kansiremontti ja suuttimien tarkistaminen auttaa käynnistyvyyttä, mutta halvempi on kokeilla hehkutulppaa, jos se on tilan puolesta mahdollista. Ehkä imusarjassa on tilaa tehdä hehkutulpan kierrereikä, jos väliputki ei mahdu.
Re: Volvo Penta käynnistyy huonosti kylmänä.
Lähetetty: 26 Kesä 2011 18:41
Kirjoittaja rautaruukki
Kiitoksia vinkistä, riittäisköhän jos laittaisin ilmanputsariin sen hehkun.
Re: Volvo Penta käynnistyy huonosti kylmänä.
Lähetetty: 27 Kesä 2011 08:46
Kirjoittaja bonito
En osaa sanoa, mutta 1syl. Volvossa ilmanputsari siirtyi n. 6 senttiä ulommas moottorista, kun se hehkutulppaputki laitettiin kumiletkulla putsarin ja koneen väliin. Ehkä se hehku toimii paremmin putkessa kuin isommassa ilmanputsarissa.
Re: Volvo Penta käynnistyy huonosti kylmänä.
Lähetetty: 27 Kesä 2011 10:50
Kirjoittaja suoraa_huutoa
Moi,
onko 2003 mallissa pakkosyöttö ?
MD1/2/3 malleissa on pakkosyöttä pumpulla. Eli mulla ainakin toimi niin että kaasu täysille ja sitten koneesta painoi napin alas (messinkinen ja jäi pohjaan parin painalluksen jälkeen)
Tämän jälkeen ei tarvinnut kuin avainta näyttää.
-Matti