MD2b toinen pytty käy kuumana

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
svä
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Syys 2009 16:57

MD2b toinen pytty käy kuumana

Viesti Kirjoittaja svä » 14 Kesä 2011 22:34

Volvo Penta MD2b:n toinen pytty on kylmänäkin jäykempi kuin toinen ja ajossa kuumenee toista enemmän ja vaatii jähdyttelyä ajon jälkeen ennenkuin suostuu lähtemään uudelleen käyntiin. Missähän vika? Öljy on normaalin väristä ja vesipumput ja termostaatit on tarkistettu.

suoraa_huutoa
Viestit: 479
Liittynyt: 26 Heinä 2006 13:09
Paikkakunta: Pori

Re: MD2b toinen pytty käy kuumana

Viesti Kirjoittaja suoraa_huutoa » 15 Kesä 2011 09:20

Jos vesipumppu ja letkut/putket kunnossa niin yhtenä vaihtoehtona voisi olla, että sylinterin/kannen jäähdytysreiät on tukkeentuneet ruosteesta.

Wikström ainakin oli sellainen että tahtoo tukkia noita reikiä. Volvomiehet voi tietää paremmin onko samaa myös volvoissa.

-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.

jerkkuli
Viestit: 137
Liittynyt: 16 Maalis 2007 12:18
Paikkakunta: mustasaari

Re: MD2b toinen pytty käy kuumana

Viesti Kirjoittaja jerkkuli » 15 Kesä 2011 16:56

Wickströmmi mulla vaati aikoinaan tuon jäähdyttelytauon falskaavien venttiilien takia.

Vastaa Viestiin