Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
-
pellamo
- Viestit: 755
- Liittynyt: 14 Touko 2009 21:12
- Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu
Viesti
Kirjoittaja pellamo » 09 Huhti 2011 21:37
Kävin tuossa perjantaina ETRAlta ostamassa kölilistoja ja kattelin siinä tiskillä erinäisiä värkkejä odotellessa kun myyjä haki listat varastosta..
Niin se asia on se että SKF:ltä oli siinä näytillä tukilaakereita jotka liukuu pituussuunnassa ainakin n.7mm äkkinäisellä myyjän "mauserin" mittauksella.
Joillakinhan on vielä näitä hirveitä
![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)
kytkimiä ja vieläpä pitkillä akseleilla jolloin vois olla hyötyä...
Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
-
palonte
- Viestit: 194
- Liittynyt: 02 Tammi 2009 13:17
Viesti
Kirjoittaja palonte » 12 Huhti 2011 16:15
Vasaran verran aiheesta ohi, mutta Volvo Pentan kytkimestä kun on puhe, niin jouduin joku vuosi taaksepäin hankkimaan VP:n sakarakytkimeen ( se 3+3 sakarainen ) uuden kumin, jota ei silloin muka enää mistään saanut ja jos olisi saanut oli hinta aika suolainen. Niinpä piirsin kumista kuvan ja vesileikkautin niitä sitten samon tein useamman. Pari pyörii vielä hyllyn täytteenä, eli josko on oikea tarve, niin postikulut ja vaivanpalkkaa 10E niin se on sunny
Minkä yxi on rakentanut, sen toinen voi korjata
-
ms.venla
- Viestit: 1043
- Liittynyt: 29 Loka 2009 21:43
Viesti
Kirjoittaja ms.venla » 12 Huhti 2011 20:38
Ostin rb:n jemmaan viime talvena, kun on tuo b20 tallissa, jos tulis joku projekti

-
jansix
- Viestit: 578
- Liittynyt: 25 Joulu 2003 19:24
- Paikkakunta: oulu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jansix » 22 Huhti 2011 13:39
mulla olisi tallin täytteenä täydellinen b20 marne osilla sekä paljon varaosia jos kiinnostaa