Hydrauliohjauksen jaykkyys / paluuvirran ongelma
Lähetetty: 15 Heinä 2010 10:47
Ongelma on kahden ratin ja automaatin sahkopumpun hydrauliohjausjarjestelman liiallinen/selittamaton jaykkyys.
Systeemissa
- kaikkien kolmen pumpun 3. letku on kytketty yhteen t-kappaleilla
- rattipumppujen tyoletkut menevat kaksoitakaiskuventtiiliin
- kaksoistakaiskuventtiilin lahdoissa on t-kappaleet, joista liitynta perasimen tyosylinteriin ja yksinkertaisiin letkussa oleviin takaiskuventtiileihin, joiden perassa sitten automaatin sahkopumppu.
- tyosylinterin rinnalla on hanalla suljettavissa oleva ohitusletku.
Ohjaus on kaytannossa yhta jaykka vaikka avaa sylinterin ohitusventtiilin, perasimen liikkeen vastusta ei edes juuri tunne.
Ilmattu on tyosylinterin molemmista paista seka ylimmasta ruoripumpusta.
Jotenkin tuntuu etta koko ajan pumpataan jotakin venttiilia vastaan.
Miten tuon takaiskuventtiilisysteemin pitaisi periaatteessa toimia, eli minne tyosylinterista palaava oljy menee kun vastassa on vain takaiskuventtiileita / mista pumppu saa oljya?
Systeemissa
- kaikkien kolmen pumpun 3. letku on kytketty yhteen t-kappaleilla
- rattipumppujen tyoletkut menevat kaksoitakaiskuventtiiliin
- kaksoistakaiskuventtiilin lahdoissa on t-kappaleet, joista liitynta perasimen tyosylinteriin ja yksinkertaisiin letkussa oleviin takaiskuventtiileihin, joiden perassa sitten automaatin sahkopumppu.
- tyosylinterin rinnalla on hanalla suljettavissa oleva ohitusletku.
Ohjaus on kaytannossa yhta jaykka vaikka avaa sylinterin ohitusventtiilin, perasimen liikkeen vastusta ei edes juuri tunne.
Ilmattu on tyosylinterin molemmista paista seka ylimmasta ruoripumpusta.
Jotenkin tuntuu etta koko ajan pumpataan jotakin venttiilia vastaan.
Miten tuon takaiskuventtiilisysteemin pitaisi periaatteessa toimia, eli minne tyosylinterista palaava oljy menee kun vastassa on vain takaiskuventtiileita / mista pumppu saa oljya?