BMW D7 toimii / ei toimi / toimii ....
Lähetetty: 05 Heinä 2010 21:50
Viikonlopun purjehdus reissu meni muuten mukavasti, mutta bemari aiheutti pientä ahdistusta...
Muutin polttoaine putkia hiukan ja kone pelitti hyvin, silloin kun sitä tarvittiin...
Seuraavana aamuna oltiin saaresta lähdössä pois, niin rannasta poistumis manööverit meni hienosti ja purjeet saatiin ylös, kone pelitti siinäkin ok.
2½h mentiin purjeilla, ja kun kone käynnistettiin niin kävi hetken ok, vaihdepäälle ja hyytyminen alkoi, erona aiempaan oli se että nyt kone lähti lähes heti käyntiin.
Muutaman käynnistys kerran ja hyytymisen jälkeen ( kun kaveri oli jo kutsuttu hinauspuuhiin) jätettiin polttoainepumppu pois päältä hücon valmistama sähköinen ja kas perkelettä kone kävi kuin singeri seuraavat 2h ilman takkuilua ilman minkäänlaista merkkiä puutumisesta. Tankki on korkeammalla kuin kone joten omalla paineella tavaraa tulee.
Huomioita ja ajatuksia:
cav:n suodatin juuri asennettu vuotaa "jalan" ja suodatin panoksen välistä
voiko tuo sähköinen pumppu olla liian tehokas tai rikki ? eikö ylimääräisen polttoainee pitäis mennä tankkiin takaisin.
onko bemarin ruiskupumpussa sisällä suodatinta ( sihtiä) joka voisi olla tukossa, yrittänyt sitä etsia mutta en ole huomannut sopivaa kohtaa ruiskussa mistä sen voisi löytää.
imusarjasta tuli savua kun konetta käynnisteltiin, extra öljyllä tietenkin
venttiilien säätö ongelmako?
koneen käydessä silloin tällöin kuului sellainen pieni metallinen kilinä, joku oli kirjoittanut jossain topikissa ruiskupumpun ( topikissa kirjoitti kiihdytyspumppu) sisällä olleesta ruuvista joka oli poikki, en muista mitä oireita tuo aiheutti...
Ajattelin pyytää korjaajaa käymään veneellä jos vaikka ongelma olis yksinkertainen ja ammattilainen sais homman kuntoon ja tän kesän sais seilata ilman kone ongelmia.
Muutin polttoaine putkia hiukan ja kone pelitti hyvin, silloin kun sitä tarvittiin...
Seuraavana aamuna oltiin saaresta lähdössä pois, niin rannasta poistumis manööverit meni hienosti ja purjeet saatiin ylös, kone pelitti siinäkin ok.
2½h mentiin purjeilla, ja kun kone käynnistettiin niin kävi hetken ok, vaihdepäälle ja hyytyminen alkoi, erona aiempaan oli se että nyt kone lähti lähes heti käyntiin.
Muutaman käynnistys kerran ja hyytymisen jälkeen ( kun kaveri oli jo kutsuttu hinauspuuhiin) jätettiin polttoainepumppu pois päältä hücon valmistama sähköinen ja kas perkelettä kone kävi kuin singeri seuraavat 2h ilman takkuilua ilman minkäänlaista merkkiä puutumisesta. Tankki on korkeammalla kuin kone joten omalla paineella tavaraa tulee.
Huomioita ja ajatuksia:
cav:n suodatin juuri asennettu vuotaa "jalan" ja suodatin panoksen välistä
voiko tuo sähköinen pumppu olla liian tehokas tai rikki ? eikö ylimääräisen polttoainee pitäis mennä tankkiin takaisin.
onko bemarin ruiskupumpussa sisällä suodatinta ( sihtiä) joka voisi olla tukossa, yrittänyt sitä etsia mutta en ole huomannut sopivaa kohtaa ruiskussa mistä sen voisi löytää.
imusarjasta tuli savua kun konetta käynnisteltiin, extra öljyllä tietenkin

koneen käydessä silloin tällöin kuului sellainen pieni metallinen kilinä, joku oli kirjoittanut jossain topikissa ruiskupumpun ( topikissa kirjoitti kiihdytyspumppu) sisällä olleesta ruuvista joka oli poikki, en muista mitä oireita tuo aiheutti...
Ajattelin pyytää korjaajaa käymään veneellä jos vaikka ongelma olis yksinkertainen ja ammattilainen sais homman kuntoon ja tän kesän sais seilata ilman kone ongelmia.