Sivu 1/1
W3 kysymyksiä
Lähetetty: 04 Heinä 2010 20:24
Kirjoittaja bpetters
Olisikos täällä joitain vinkkejä seuraaviin ongelmiin.
W3 kävi hienosti pari tuntia oston jälkeen, jonka jälkeen alkoi pamahdukset ja huonosti käyminen...
Ilmeisesti yleinen ongelma on virranjakajan kansi?
Kun säädin virranjakajaa niin kävi hetken taas hyvin, mutta sepä loppui aika nopeasti.
Kaksi etummaista tulppaa nokeentuu ja takimmainen näyttää kuivalta(taisi olla bosch A-6 tulpat)?
Mitä tulppia pitäisi käyttää (jotain mallia joka löytyy jostain)?
Virranjakajan päässä (takimmainen) oleva pytty käy mielestäni kuumempana kuin muut.
Tilasin jo yhdet käytetyt osat (virranjakaja, puola ja kaikki muu sytytykseen liittyvät), joita ajattelin kokeilla.
Näissä jotka tilasin on käytetty jotain 6-sylinterisen jakajan kantta (onko se jotain yleistä, vai tiedossa lisää ongelmia)?
Kiitos etukäteen vastauksista.
Re: W3 kysymyksiä
Lähetetty: 06 Heinä 2010 19:57
Kirjoittaja rosenqh
Juu, kuulostaa siltä, että sytkä tulee väärässä kohtaa. Ittellä oli sama ongelma. Polttoaineletkut, suodattimet ja kaasari kannattaa myös tarkistaa. Ohjekirjakin löytyy nykyään netistä.
Re: W3 kysymyksiä
Lähetetty: 06 Heinä 2010 20:53
Kirjoittaja jerkkuli
A-6 on ngk:n malli,ja se on liian kylmä,varsinkin jos moottorissa ei ole termostaatteja parempi on esim bosch M10ac.Ittekkin tappelin ekan kesän noiden A6 tulppien kanssa,kunnes vaihdoin bossilaisiin.PS .haulla olisit jo löytänyt vastauksia kysymyksiisi...
Re: W3 kysymyksiä
Lähetetty: 07 Heinä 2010 13:38
Kirjoittaja bpetters
Kiitos vastauksista.
Löysin ohjekirjan koneelle tosiaan netistä.
Uusia tulpia ja kaikki sytkäosia kokeilemaan
(Oli tosiaan joo NGK A-6 tulpat)
Ei taida noilla koneilla tulla paljoa veneilyä vuodessa

ruuvata saa kyllä senkin edestä.
Jos vaikka ensvuodeksi sitten jotain pikku dieseliä miettis.
Re: W3 kysymyksiä
Lähetetty: 07 Heinä 2010 16:13
Kirjoittaja dieselmoottori
Kyllä kerran kunnolla kuntoon laitetulla W3:lla veneilee lopun ikäänsä. Ainakaan taloudellisesti ei dieselin osto ole kannattavaa ja jaksaako sitä nakutusta kuunnellakkaan.
Re: W3 kysymyksiä
Lähetetty: 08 Heinä 2010 11:47
Kirjoittaja bpetters
Tuokin on ihan totta.
Ainoa vaan mikä tuli eteen on osien saanti
Soitin nimittäin Vaasan moottoriin, ja sanoivat että ei ole enään osia wickströmiin ollenkaan...
Lähinnä mietin mistä löytäs kansipahvit ym. osat jos purkaa ja laittaa koneen uuteen uskoon?
Re: W3 kysymyksiä
Lähetetty: 08 Heinä 2010 12:31
Kirjoittaja palonte
NYT TULI HYVÄ KYSYMYS,
ja tässä vastaus, joka kannattaa laittaa talteen.
Konetiiviste Lindgren, Mäntyharjulla 015-684076
Olen teettänyt heillä kaksikin kertaa kansipahvin (VP MB10 / BUKH DV20 )
Ensinmainittuun ei saa enää valmistajalta ja toiseen tein "modatut" syliterien yläpäät.
Molemmilla kerroilla hinta pyöri 50-60EUR tasolla.
HAKU:
Kannentiiviste
Re: W3 kysymyksiä
Lähetetty: 08 Heinä 2010 16:25
Kirjoittaja bpetters
Kiitos vastauksesta!
Heillä ei ollut valmiina mallia, mutta teen seuraavasti.
Teen talven aikana isomman rempan koneelle jos sen nyt saisin tämän kesän käymään.
Teetän sitten vanhoista tiivisteistä tuolla uudet ja sittenhän sieltä löytyisi valmiiksi malli muillekkin.
Jos kukaan ei kerkeä teettämään tiivisteitä ennen sitä siellä tai muualla.
Re: W3 kysymyksiä
Lähetetty: 21 Heinä 2010 20:33
Kirjoittaja jkatainen
olen kuullut puhuttavan =) w-3 lämpöongelmista, ilmeisesti viimeiseen lohkoon ei riittäisi jäähdytysvettä tarpeellista määrää (termarit varmaan pakolliset tässä w mallilaisessa), w-2 alkaa ainaskin paukkumaan parin tunnin ajon jälkeen mikäli ei ole moottorin koppa raollaan, moottoritilan lämpö taitaa nousta niin korkealle (tähän tarkoitus tehdä kokeilumielinen viritys vielä tänäkesänä, eli kaasarin ilmansuotimelta raitisilmaputki moottorikopan ulkopuolelle), muuten wikke kyllä hyvä peli, viimesyksynäkin tuli uisteltua useampi sataa tuntia 6-10 tuntisia päiviä...
Re: W3 kysymyksiä
Lähetetty: 23 Heinä 2010 12:40
Kirjoittaja rosenqh
Jos lämmöt nousee kovasti, tarkista myös "tuhkaluukut" koneen kyljestä. Kerää sinne jäähdytysjärjestelmän epäpuhtauksia.
Re: W3 kysymyksiä
Lähetetty: 26 Heinä 2010 22:02
Kirjoittaja stenax
Wickströmin tiivisteitä:
http://www.findit.fi/sve/search/103458.htm#topofpage" onclick="window.open(this.href);return false;