W3 kysymyksiä

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Vastaa Viestiin
bpetters
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Heinä 2010 19:58

W3 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja bpetters » 04 Heinä 2010 20:24

Olisikos täällä joitain vinkkejä seuraaviin ongelmiin.

W3 kävi hienosti pari tuntia oston jälkeen, jonka jälkeen alkoi pamahdukset ja huonosti käyminen...
Ilmeisesti yleinen ongelma on virranjakajan kansi?

Kun säädin virranjakajaa niin kävi hetken taas hyvin, mutta sepä loppui aika nopeasti.

Kaksi etummaista tulppaa nokeentuu ja takimmainen näyttää kuivalta(taisi olla bosch A-6 tulpat)?
Mitä tulppia pitäisi käyttää (jotain mallia joka löytyy jostain)?

Virranjakajan päässä (takimmainen) oleva pytty käy mielestäni kuumempana kuin muut.

Tilasin jo yhdet käytetyt osat (virranjakaja, puola ja kaikki muu sytytykseen liittyvät), joita ajattelin kokeilla.
Näissä jotka tilasin on käytetty jotain 6-sylinterisen jakajan kantta (onko se jotain yleistä, vai tiedossa lisää ongelmia)?

Kiitos etukäteen vastauksista.

Avatar
rosenqh
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Elo 2008 15:00
Paikkakunta: Tampester

Re: W3 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja rosenqh » 06 Heinä 2010 19:57

Juu, kuulostaa siltä, että sytkä tulee väärässä kohtaa. Ittellä oli sama ongelma. Polttoaineletkut, suodattimet ja kaasari kannattaa myös tarkistaa. Ohjekirjakin löytyy nykyään netistä.

jerkkuli
Viestit: 137
Liittynyt: 16 Maalis 2007 12:18
Paikkakunta: mustasaari

Re: W3 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jerkkuli » 06 Heinä 2010 20:53

A-6 on ngk:n malli,ja se on liian kylmä,varsinkin jos moottorissa ei ole termostaatteja parempi on esim bosch M10ac.Ittekkin tappelin ekan kesän noiden A6 tulppien kanssa,kunnes vaihdoin bossilaisiin.PS .haulla olisit jo löytänyt vastauksia kysymyksiisi...

bpetters
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Heinä 2010 19:58

Re: W3 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja bpetters » 07 Heinä 2010 13:38

Kiitos vastauksista.
Löysin ohjekirjan koneelle tosiaan netistä.

Uusia tulpia ja kaikki sytkäosia kokeilemaan
(Oli tosiaan joo NGK A-6 tulpat)
Ei taida noilla koneilla tulla paljoa veneilyä vuodessa :-) ruuvata saa kyllä senkin edestä.

Jos vaikka ensvuodeksi sitten jotain pikku dieseliä miettis.

dieselmoottori
Viestit: 183
Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53

Re: W3 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja dieselmoottori » 07 Heinä 2010 16:13

Kyllä kerran kunnolla kuntoon laitetulla W3:lla veneilee lopun ikäänsä. Ainakaan taloudellisesti ei dieselin osto ole kannattavaa ja jaksaako sitä nakutusta kuunnellakkaan.

bpetters
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Heinä 2010 19:58

Re: W3 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja bpetters » 08 Heinä 2010 11:47

Tuokin on ihan totta.
Ainoa vaan mikä tuli eteen on osien saanti

Soitin nimittäin Vaasan moottoriin, ja sanoivat että ei ole enään osia wickströmiin ollenkaan...

Lähinnä mietin mistä löytäs kansipahvit ym. osat jos purkaa ja laittaa koneen uuteen uskoon?

Avatar
palonte
Viestit: 194
Liittynyt: 02 Tammi 2009 13:17

Re: W3 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja palonte » 08 Heinä 2010 12:31

NYT TULI HYVÄ KYSYMYS,
ja tässä vastaus, joka kannattaa laittaa talteen.

Konetiiviste Lindgren, Mäntyharjulla 015-684076

Olen teettänyt heillä kaksikin kertaa kansipahvin (VP MB10 / BUKH DV20 )
Ensinmainittuun ei saa enää valmistajalta ja toiseen tein "modatut" syliterien yläpäät.
Molemmilla kerroilla hinta pyöri 50-60EUR tasolla.

HAKU:
Kannentiiviste
Minkä yxi on rakentanut, sen toinen voi korjata

bpetters
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Heinä 2010 19:58

Re: W3 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja bpetters » 08 Heinä 2010 16:25

Kiitos vastauksesta!
Heillä ei ollut valmiina mallia, mutta teen seuraavasti.

Teen talven aikana isomman rempan koneelle jos sen nyt saisin tämän kesän käymään.

Teetän sitten vanhoista tiivisteistä tuolla uudet ja sittenhän sieltä löytyisi valmiiksi malli muillekkin.

Jos kukaan ei kerkeä teettämään tiivisteitä ennen sitä siellä tai muualla.

jkatainen
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:16
Paikkakunta: Kotka

Re: W3 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jkatainen » 21 Heinä 2010 20:33

olen kuullut puhuttavan =) w-3 lämpöongelmista, ilmeisesti viimeiseen lohkoon ei riittäisi jäähdytysvettä tarpeellista määrää (termarit varmaan pakolliset tässä w mallilaisessa), w-2 alkaa ainaskin paukkumaan parin tunnin ajon jälkeen mikäli ei ole moottorin koppa raollaan, moottoritilan lämpö taitaa nousta niin korkealle (tähän tarkoitus tehdä kokeilumielinen viritys vielä tänäkesänä, eli kaasarin ilmansuotimelta raitisilmaputki moottorikopan ulkopuolelle), muuten wikke kyllä hyvä peli, viimesyksynäkin tuli uisteltua useampi sataa tuntia 6-10 tuntisia päiviä...
vene kun vene kunhan kalastuskelpoinen...

Avatar
rosenqh
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Elo 2008 15:00
Paikkakunta: Tampester

Re: W3 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja rosenqh » 23 Heinä 2010 12:40

Jos lämmöt nousee kovasti, tarkista myös "tuhkaluukut" koneen kyljestä. Kerää sinne jäähdytysjärjestelmän epäpuhtauksia.

stenax
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Heinä 2010 21:57

Re: W3 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja stenax » 26 Heinä 2010 22:02

Wickströmin tiivisteitä:

http://www.findit.fi/sve/search/103458.htm#topofpage" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin