Viimehetken vinkkejä orbitrolin kiinnitykseen

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
nomakee
Viestit: 101
Liittynyt: 29 Elo 2009 10:22
Paikkakunta: Joensuu

Viimehetken vinkkejä orbitrolin kiinnitykseen

Viesti Kirjoittaja nomakee » 04 Kesä 2010 02:36

Suattaapi olla, että ensiviikon alussa pääsen hydrauliohjauksen asennukseen. Kysymys kuuluu kuinka kiinnittä orbitrol, kun ohjauspiste on tehty n.15mm vanerista ja kohtuu kevytrakenteinen. Tarkoitus on upottaa koko paketti etulevyn taakse siten, että vain akseli tulee seinän läpi. Onko esimerkiksi vanerista tehty kehto koko matkalle järkevää vai kuinka sen kiinnittäisi? Suunniteltu kiinnitys on takaa, mutta silloin se tulee niin rumasti töröttämään, ettei viitsi. Suunnittelimme tosiaan upotusta l. integrointia ja kierteiden tekoa etupäässä oleviin reikiin, jolloin sen saa etuvanerin läpi kiinnitettyä, mutta tuo tuenta siellä vapaassa takatilassa on se kysymyksiä herättävä ongelma !!! Yritän etsiä kuvaa mötikästä -> -> ->
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Äkkinäisyys on onnemme, ilomme ja autuutemme-

bonito
Viestit: 787
Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
Paikkakunta: Pori

Re: Viimehetken vinkkejä orbitrolin kiinnitykseen

Viesti Kirjoittaja bonito » 04 Kesä 2010 08:37

En ole yleensä puuttunut noihin puuhommiin, kun olen(ollut)metallimies. Tekisin itselleni tuon mustan mötikän kokoisen reiän ja sen ylä- ja alapuolelle kakkoskakkoset vaakatueksi pulpetin sisään, sikaa väliin ja ruuveilla vaneriin etupuolelta. Kakkoskakkosista 4:llä kulmanpätkällä kiinnittäisin 5 millin haposta tehdyn levyn, jossa on kiinnitys mötikän takaa. Jättäisin tuota mustaa mötikkää näkyviin sen kartion verran, jolloin öljyntäyttö korkki jäisi näkyviin. Jos jätät pelkän akselin kartion näkyviin, ratti tulee niin lähelle, että on rystyset vaarassa

Avatar
nomakee
Viestit: 101
Liittynyt: 29 Elo 2009 10:22
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viimehetken vinkkejä orbitrolin kiinnitykseen

Viesti Kirjoittaja nomakee » 04 Kesä 2010 09:10

bonito kirjoitti:En ole yleensä puuttunut noihin puuhommiin, kun olen(ollut)metallimies. Tekisin itselleni tuon mustan mötikän kokoisen reiän ja sen ylä- ja alapuolelle kakkoskakkoset vaakatueksi pulpetin sisään, sikaa väliin ja ruuveilla vaneriin etupuolelta. Kakkoskakkosista 4:llä kulmanpätkällä kiinnittäisin 5 millin haposta tehdyn levyn, jossa on kiinnitys mötikän takaa. Jättäisin tuota mustaa mötikkää näkyviin sen kartion verran, jolloin öljyntäyttö korkki jäisi näkyviin. Jos jätät pelkän akselin kartion näkyviin, ratti tulee niin lähelle, että on rystyset vaarassa
Hyvät vinkit. Kiitos. Ruorille oli tehtävä jatko ja sovite, koska sitä ei saanut kiinnitettyä tuohon akseliin, joten tilaa jää ihan huolella rystysillekin. Siinä myös syy kokonaan upotukseen. Hydrauliöljyn täyttö on tarkoitus modifioida letkulla pintaan.
-Äkkinäisyys on onnemme, ilomme ja autuutemme-

Vastaa Viestiin