Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
-
nomakee
- Viestit: 101
- Liittynyt: 29 Elo 2009 10:22
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja nomakee » 04 Kesä 2010 02:36
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Äkkinäisyys on onnemme, ilomme ja autuutemme-
-
bonito
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja bonito » 04 Kesä 2010 08:37
En ole yleensä puuttunut noihin puuhommiin, kun olen(ollut)metallimies. Tekisin itselleni tuon mustan mötikän kokoisen reiän ja sen ylä- ja alapuolelle kakkoskakkoset vaakatueksi pulpetin sisään, sikaa väliin ja ruuveilla vaneriin etupuolelta. Kakkoskakkosista 4:llä kulmanpätkällä kiinnittäisin 5 millin haposta tehdyn levyn, jossa on kiinnitys mötikän takaa. Jättäisin tuota mustaa mötikkää näkyviin sen kartion verran, jolloin öljyntäyttö korkki jäisi näkyviin. Jos jätät pelkän akselin kartion näkyviin, ratti tulee niin lähelle, että on rystyset vaarassa
-
nomakee
- Viestit: 101
- Liittynyt: 29 Elo 2009 10:22
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja nomakee » 04 Kesä 2010 09:10
bonito kirjoitti:En ole yleensä puuttunut noihin puuhommiin, kun olen(ollut)metallimies. Tekisin itselleni tuon mustan mötikän kokoisen reiän ja sen ylä- ja alapuolelle kakkoskakkoset vaakatueksi pulpetin sisään, sikaa väliin ja ruuveilla vaneriin etupuolelta. Kakkoskakkosista 4:llä kulmanpätkällä kiinnittäisin 5 millin haposta tehdyn levyn, jossa on kiinnitys mötikän takaa. Jättäisin tuota mustaa mötikkää näkyviin sen kartion verran, jolloin öljyntäyttö korkki jäisi näkyviin. Jos jätät pelkän akselin kartion näkyviin, ratti tulee niin lähelle, että on rystyset vaarassa
Hyvät vinkit. Kiitos. Ruorille oli tehtävä jatko ja sovite, koska sitä ei saanut kiinnitettyä tuohon akseliin, joten tilaa jää ihan huolella rystysillekin. Siinä myös syy kokonaan upotukseen. Hydrauliöljyn täyttö on tarkoitus modifioida letkulla pintaan.
-Äkkinäisyys on onnemme, ilomme ja autuutemme-