Moi,
Kytkimessä kuuluisi olla selkeästi pakki - vapaa - eteen. Tosin, vapaalla akseli voi pikkuhiljaa pyöriäkin. Mutta sen pitäisi olla sellainen, että vapaalla ollessa potkuriakselista voi epäröimättä ottaa kädellä kiinni (tai edes kengänpohjalla...). Eli ettei ole voimaa päällä. Pakki ja vaihde pitää myös pysyä pitämättä päällä.
Omasta W1:stä olen kerran löysentänyt pakkipantaa, kun vetoa ei saanut eteen oikein millään. Tangossa sai roikkua kaksin käsin, että meni "silmään". Periaatteessa jos kaikki on kunnossa, niin sen ei niin kireä tarvitse olla, raja on siinä, ettei kytkin luista eteenpäin ajaessa täydellä kaasulla. Siitä tiukempi vain hankaloittaa käyttöä.
Muttamutta, miten säätöä tehdään? Kytkimen päällä olevan luukun takana on pakkipannan säätö. Siinä on lukitusmutteri, jota löysäämällä (vaiko kokonaan irroittamalla??) pääsee sitä itse pantaa kiertämään kiinni tai auki suhteessa siihen muuhun akseliin. Sitten taas lukitus paikalleen. JA kuten moneen kertaaan on sanottu, sitä lukitusruuvia ei kannatta tipauttaa kytkinkoppaan...
Yllä mainittiin kytkimen sivulla ulkopuolella oleva ruuvi. En muista mikä se on, mutta se voi tosiaan liittyä tähän säätöön myös, tosin pelkän tiukkuuden säätöön siihen ei kosketa.