Sivu 1/1

wikströmin ylikuumenemista ihmetellessä...

Lähetetty: 26 Touko 2010 03:00
Kirjoittaja jkatainen
Juu eli wikke w2:een tehty talvella totaalihuolto, kaikki tiivisteet uusittu, hoonaukset ja männänrenkaat uusittu, sähköt, yms...

kävi kuin unelma vielä kuukausi sitten, nyt kun moottori palasi maalauksesta ja kytkin kaiken tarpeellisen takaisin kiinni alkoi tulla pientä ongelmaa.

toinen pytty ylikuumenee vaihtelevasti ja tulppa märkänä, siis välillä toinen ja sitten toinen toisella kertaa, muita tarkoituksellisia muutoksia ei tiettävästi tullut tehtyä maalauksen jälkeen kuin alumiinikaasarin vaihto messinkiseen.. voisiko pelkkä kaasarin väärä seossuhde vaikuttaa näin, käy kyllä tasaisesti sen aikaa kun uskaltaa koekäyttää 1-2min.

jos löytyis nopeita vihjeitä ongelman korjaamiseksi, vesillelasku heti maanantaina edessä ja olisi hyvä jos konekkin toimisi...

Re: wikströmin ylikuumenemista ihmetellessä...

Lähetetty: 26 Touko 2010 03:18
Kirjoittaja jkatainen
ja olisihan se tietenkin aika hyvä jos uudet maalitkin pysyisi pinnassa eivätkä vahingossa alkaisi kuplia lämmön voimasta pois =)

Re: wikströmin ylikuumenemista ihmetellessä...

Lähetetty: 27 Touko 2010 17:36
Kirjoittaja dieselmoottori
Kiertääkö vesi ollenkaan jos noin nopeasti kuumenee? Taitaa vain olla niin että se kuumempi sylinteri käy kunnolla ja se märän tulpan puoli ei juuri lainkaan. Sylinterikannen päällä pitäisi nippa nappa pystyä pitämään kättä kun lämpö on sopiva.

Re: wikströmin ylikuumenemista ihmetellessä...

Lähetetty: 27 Touko 2010 21:15
Kirjoittaja tuffarn
Terve. Onko tiivisteet pakosarja ja sylinterin välillä oikenpäin?

Re: wikströmin ylikuumenemista ihmetellessä...

Lähetetty: 27 Touko 2010 21:52
Kirjoittaja jkatainen
tiivisteet pakosarjalla oikein, joutui itsekkin heti ensimmäisenä tarkastamaan ne kun maalaajan jäljiltä piti uudet tiivisteet sinne näkerrellä. vedenkierrossa tai seossuhteessa nyt ilmeisesti häikkää, huomenna pääsen taas veneen kimppuun kokeilemaan muutamia ideoita. lähinnä ensin laitan sen alumiinikaasarin (käsittääkseni huonompi vaihtoehto mutta toiminut sillä tyydyttävästi) takaisin, voihan olla että tuossa messinkikaasarissa on joku aikaisempi omistaja vaihdellut suuttimia tai sitten ovat muuten vaan syöpyneitä. toiseksi mietin että se vesihanalla oleva paineventtiili (torni) täytynee irroittaa, mikäli tuli puhdistuksen yhteydessä tehtyä taas pientä hienosäätöä (oli jousi niin hapettuneen näköinen että putsasin ja laitoin vaseliinit) voepi olla että toimii liian herkästi nyt, eikä pääse muodostamaan painetta riittävästi. sen jälkeen kyllä alkaa ideat loppumaan koska kuukausi sitten kävi todella hyvin ja tasaisesti eikä edellämainittujen lisäksi ole muita muutoksia tehty sen jälkeen.

ps. tuli muuten eilen kierrettyä kaikki kotkan liikkeet läpi eikä mistään löytynyt boschin m10ac0 tulppia, ilmeisesti täytynee jatkaa ngk:n käyttöä.