wikströmin ylikuumenemista ihmetellessä...

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
jkatainen
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:16
Paikkakunta: Kotka

wikströmin ylikuumenemista ihmetellessä...

Viesti Kirjoittaja jkatainen » 26 Touko 2010 03:00

Juu eli wikke w2:een tehty talvella totaalihuolto, kaikki tiivisteet uusittu, hoonaukset ja männänrenkaat uusittu, sähköt, yms...

kävi kuin unelma vielä kuukausi sitten, nyt kun moottori palasi maalauksesta ja kytkin kaiken tarpeellisen takaisin kiinni alkoi tulla pientä ongelmaa.

toinen pytty ylikuumenee vaihtelevasti ja tulppa märkänä, siis välillä toinen ja sitten toinen toisella kertaa, muita tarkoituksellisia muutoksia ei tiettävästi tullut tehtyä maalauksen jälkeen kuin alumiinikaasarin vaihto messinkiseen.. voisiko pelkkä kaasarin väärä seossuhde vaikuttaa näin, käy kyllä tasaisesti sen aikaa kun uskaltaa koekäyttää 1-2min.

jos löytyis nopeita vihjeitä ongelman korjaamiseksi, vesillelasku heti maanantaina edessä ja olisi hyvä jos konekkin toimisi...
vene kun vene kunhan kalastuskelpoinen...

jkatainen
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:16
Paikkakunta: Kotka

Re: wikströmin ylikuumenemista ihmetellessä...

Viesti Kirjoittaja jkatainen » 26 Touko 2010 03:18

ja olisihan se tietenkin aika hyvä jos uudet maalitkin pysyisi pinnassa eivätkä vahingossa alkaisi kuplia lämmön voimasta pois =)
vene kun vene kunhan kalastuskelpoinen...

dieselmoottori
Viestit: 183
Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53

Re: wikströmin ylikuumenemista ihmetellessä...

Viesti Kirjoittaja dieselmoottori » 27 Touko 2010 17:36

Kiertääkö vesi ollenkaan jos noin nopeasti kuumenee? Taitaa vain olla niin että se kuumempi sylinteri käy kunnolla ja se märän tulpan puoli ei juuri lainkaan. Sylinterikannen päällä pitäisi nippa nappa pystyä pitämään kättä kun lämpö on sopiva.

tuffarn
Viestit: 168
Liittynyt: 17 Loka 2007 20:49
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: wikströmin ylikuumenemista ihmetellessä...

Viesti Kirjoittaja tuffarn » 27 Touko 2010 21:15

Terve. Onko tiivisteet pakosarja ja sylinterin välillä oikenpäin?

jkatainen
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:16
Paikkakunta: Kotka

Re: wikströmin ylikuumenemista ihmetellessä...

Viesti Kirjoittaja jkatainen » 27 Touko 2010 21:52

tiivisteet pakosarjalla oikein, joutui itsekkin heti ensimmäisenä tarkastamaan ne kun maalaajan jäljiltä piti uudet tiivisteet sinne näkerrellä. vedenkierrossa tai seossuhteessa nyt ilmeisesti häikkää, huomenna pääsen taas veneen kimppuun kokeilemaan muutamia ideoita. lähinnä ensin laitan sen alumiinikaasarin (käsittääkseni huonompi vaihtoehto mutta toiminut sillä tyydyttävästi) takaisin, voihan olla että tuossa messinkikaasarissa on joku aikaisempi omistaja vaihdellut suuttimia tai sitten ovat muuten vaan syöpyneitä. toiseksi mietin että se vesihanalla oleva paineventtiili (torni) täytynee irroittaa, mikäli tuli puhdistuksen yhteydessä tehtyä taas pientä hienosäätöä (oli jousi niin hapettuneen näköinen että putsasin ja laitoin vaseliinit) voepi olla että toimii liian herkästi nyt, eikä pääse muodostamaan painetta riittävästi. sen jälkeen kyllä alkaa ideat loppumaan koska kuukausi sitten kävi todella hyvin ja tasaisesti eikä edellämainittujen lisäksi ole muita muutoksia tehty sen jälkeen.

ps. tuli muuten eilen kierrettyä kaikki kotkan liikkeet läpi eikä mistään löytynyt boschin m10ac0 tulppia, ilmeisesti täytynee jatkaa ngk:n käyttöä.
vene kun vene kunhan kalastuskelpoinen...

Vastaa Viestiin