olympia 1syl käyntihäiriö

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
bolmin

olympia 1syl käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja bolmin » 18 Touko 2010 16:47

terve. mulla olis tommonen olympia venemoottori ( 1 syl, 1950) joka starttaa tosi hyvin ja käy hienosti mutta noin 10 minuuttin jälkeen se kuolee, kipinä tulee ja kone lupaa kyllä ja silloin tällöin se ampuu kaasariin, ja sitten ehkä puolin tunnin jälkeen se lähtee käyntiin ja käy vaikka tunnin ilman ongelmia, en ole ehtinyt ajaa ihan paljon koneen kanssa kun mä juuri olen ostanut se mutta tämä on tapahtunut joka kerta. mikä tämä ongelma voi olla? kun se saa pensaa ja kipinä tulee.koneessa ei ole laukaisumagneetto. olen koettanut ajaa ilman pensatankin korkki. voiko se olla niin että se kipinä on liian huono. ja tiedääko joku mikä ne ventiilipelit pitää olla, huomasin eilen että se ventiili vaihdelaatikon päin avasi ainakin sentin 8-|

tuffarn

Re: olympia 1syl käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja tuffarn » 18 Touko 2010 17:32

Terve. Onko sinä yrittänyt aja ilman(tai ihan vähän) vettä pakosarjassa?

bolmin

Viesti Kirjoittaja bolmin » 18 Touko 2010 18:38

hej tuffarn, antar att du pratar svenska med tanke på namnet :) nej det har jag inte, vad skulle det göra för skillnad?

bolmin

Viesti Kirjoittaja bolmin » 18 Touko 2010 22:51

ei miten niin? jos sattuis olla ruostereikä?

bolmin

Viesti Kirjoittaja bolmin » 19 Touko 2010 20:51

mikä se voi olla vika kun se kone koputtaa ihan v***sti, se ei ole vesipumppu, ääni kuluu jostakin ventiilistä tai nostarista.

bonito

Viesti Kirjoittaja bonito » 20 Touko 2010 09:30

Nokka-akselin nokan koko vaikuttaa siihen paljonko venttiili aukeaa, eikä sillä sen puoleen ole tekemistä käymisen kannalta. Venttiilivälys mitataan nostajan ja venttiilin välistä, silloin kun molemmat venttiilit ovat kiinni ja mäntä on ylhäällä, välys kuuluu olla 0.3-0,5mm, ohjekirjaa mulla ei ole, noilta sivuilta voit yrittää etsiä oikeaa välystä.
http://digi.lib.helsinki.fi/pienpainate ... urrPage=23" onclick="window.open(this.href);return false; . Luin tuolta masinistien sivulta, että olet säätänyt venttiiliä, jos välys on liian suuri, silloin kuuluu kova kolkutus

Vastaa Viestiin