Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
-
matti
- Viestit: 2185
- Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31
Viesti
Kirjoittaja matti » 26 Huhti 2009 19:52
Naku kirjoitti:ei taida kuitenkaan mennä "lappoamalla" wickströmin kaasuttimeen,
jos imuputki yläkautta.
Mahtaisko tosiaan tuollaista 15 litraista muovitankkia alapuolisella liittimellä löytyä?
Mten niin ei lappoa??? Minun käsityksen mukaan lappo toimii vaikka aineen menopaikka olisikin Wiken kaasari.
Ei se neste tiedä minne se on menossa , lappo toimii painovoiman vuoksi-kunhan saa letkusta ilman pois, niin letkun päiden korkeusero määrää millä "paineella" sieltä alapäästä sitä nestettä tulee. Muistelen, sitä miten kotiviini tulee suorastaan paineella suuhun kun laittaa pöntön pöydälle ja imasee alut. ;)
Jos laittaa tavallisen perämoottorin tankin jossa letkussa on se pallukka, niin lapon saa aikaiseksi sitä pallukkaa puristelemalla ja kunhan se tankki on sitä kaasutinta ylempänä niin toimii.
Matti
-
Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 26 Huhti 2009 19:56
Onko niin, että Wickrömmissä ei ole "pensapumppua" ollenkaan?
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 26 Huhti 2009 20:40
Mitä se pensapumpulla - ihan turhanpäiväinen ja ylimääräinen osa

-
Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 26 Huhti 2009 22:14
Veli-Matti kirjoitti:Mitä se pensapumpulla - ihan turhanpäiväinen ja ylimääräinen osa

Perustuuko se Wickrömmin tärinään että bensa hölskyessään kehittää
sen verran painetta:-)
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 26 Huhti 2009 22:34
Tankki on kohokammion yläpuolella - olikos minimi ero tankin pohjan ja neulaventtiilin välillä 5cm tai jotain semmoista.
Joskus näkee että noihin vanhoihin koneisiin on asennettu sähköisiä pumppuja ja niistä saa aikaan kyllä mitä melkoisimpia pommeja jotka odottaa vaan sitä että kipinä iskee jossain muualla kuin sylinterinkannen alla...
Neulaventtiilit tahtoo falskata ja kaasuttimen kannet ovat lähes poikkeuksetta vääntyneet liiallisen kiristämisen vuoksi.