Kierrosluvun vakaamiseen keskipakoisvoimalla uskoisin asian kuitenkin liittyvän.
Koska huojuntaa esiintyy vain kylmäkäynnistyksessä ( 30-60s. ), saattaisi kylmän sylinterin "poltto" olla
hieman alitehoista jolloin kierrosluku ei ihan vastaa tyhjäkäynniksi säädettyjä kierroksia
ja kyseinen "automatiikka" pyrkisi lisäämään syöttöä jotta kierrosluku nousee hieman ja "lisäsyöttö" poistuu,
mutta koska sylinteri on edelleen kylmä toistuu tämä aiheuttaen huojuntaa kunnes sylinterin lämpö nousee ja käynti tasaantuu...?
Tämä sama "automatiikka" ilmeisesti toimii norm. ajossa siten, että jos koneen rasitus jostain syystä kasvaa,
lisää keskipakoisvoimalla säätyvä -luisti- syötön määrää yrittäen pitää kierrosluvun vakiona, ilman että kaasuvipuun tarvitsee koskea.
Voi olla että teoriani on ihan metsässä, mutta korjatkoon paremmin tietävät.
