Uponneen diisselin huolto

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
pauke
Viestit: 94
Liittynyt: 28 Elo 2003 18:28
Paikkakunta: tampere

Pakastaminen...

Viesti Kirjoittaja pauke » 06 Maalis 2005 19:07

... on vanha keino säilöä elintarvikkeita, mutta näyttää toimivan myös muissa tavaroissa. Tarkoitin, että jos mosa olis säilötty lämpimässä olis takuulla enemmän ruosteessa.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 07 Maalis 2005 09:49

Pelko pois Rose-Marie! Aukaise suosiolla alakertakin...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 07 Maalis 2005 20:11

No tulihan se sitten aukaistua, ihan suosiolla joo.

isomakke
Viestit: 52
Liittynyt: 19 Huhti 2003 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja isomakke » 07 Maalis 2005 21:58

Muista putsata kytkin,vesi laskeutuu pohjalle eikä sitä saa imupumpulla kunnolla pois.Huohottimesta on mennyt vettä sisään ja painelaakeri ottaa helposti nokkiinsa ja jos se on hydraulikytkin niin lamellit ei siedä kyllä yhtään vettä,ei sitä purkaa tarvitse vaan ottaa irti ja kääntää ylösalaisin niin että mahdollinen vesi pääsee vaikka öljytikun reiästä ulos.

isomakke
Viestit: 52
Liittynyt: 19 Huhti 2003 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja isomakke » 07 Maalis 2005 22:16

Niin unohtui toi moottori puoli,,jos siinä on cav pumppu niin sivuluukku auki ja puhdistus ja uudet öljyt jos taas bosch niin pitäis löytyä banjoliittimellä oleva öljynpaineputki,banjo auki ja vedet ulos.Suuttimista on todennäköisesti ainakin joku kärki leikannut kiinni,joko uudet kärjet tai hionta,jos ne kuitenkin toimivat niin anna niille shokkihoitoa käynnistyksen yhteydessä(naftasuodattimeen neljäsosa puhdasta moottoriöljyä ja loput naftaa,,käynnistyy kyllä mutta voitelee suuttimet)savua riittää jonkin aikaa.

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08 Elo 2003 13:35

Viesti Kirjoittaja Ande » 08 Maalis 2005 16:31

Muutenkin voi aina silloin tällöin tankkauksen yhteydessä lirauttaa öljyä mukaan. Voitelee pumppua mukavasti :-)

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 08 Maalis 2005 20:23

Tuli vielä kytkinkin purettua atomeiksi. Pääseepähän samalla tutkimaan miten tommonenkin vehje toimii. Täällä uusimmat kuvat

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08 Elo 2003 13:35

Viesti Kirjoittaja Ande » 08 Maalis 2005 21:35

No perskeles palaa sitä rahaa tohonkin remonttiin
meinaan kytkimen... pinnat ovat ainakin kärsineet jos siellä vetä on ollut...

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 08 Maalis 2005 21:45

Tarkotatko niitä kytkinlevyjen pintoja? Huomenna ois tarkoitus purkaa ne pakat jos niissä näkyy jotain kummallista

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 09 Maalis 2005 18:17

kutkinlevyt oli pelkät metallilevyt 10 kpl/pakka, ei ollut massalevyjä välissä. Näyttäis ettei tuolle tarvii muuta tehdä kun kuivata ja pistää kasaan. Mitähän öljyä sinne lorauttas, ATFää vai tavallista.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 09 Maalis 2005 23:41

Mitenkä Japekki oli sen lämmönvaihtimen laita? Jos se on tehty syyläristä niin laita kuva...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 15 Maalis 2005 16:33

Pyörittelin sitä lämmönvaihdinta ja yritin kurkkia sisälle vähän joka reiästä mutta ei siitä selvää saa onko se tehty syyläristä vai ei. Hirmunen tekeminen siinä on jokatapauksessa ollut olipa sitten tehty miten tahansa.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 15 Maalis 2005 18:31

Kuva, kuva, kuva, kuva....
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 15 Maalis 2005 20:29

Huomasit varmasti rempan aikana Japekki että paras konsti putsata koneen ja vaihteiston osia on astianpesukone. Kunhan vaan muistaa heti suihkauttaa osiin CRC:tä ettei ruoste ota pintaan...
Ei vaiskaan, mutta mitä emäntä meinasi kun peseskelit ja kuivailit osia kylppärissä?
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 15 Maalis 2005 20:43

Kun ei sitä emäntää oo vielä kohdalle sattunut. Se on oikeestaan näitä harvoja sinkkumiehen etuuksia että isommat osat voi pestä kylppärissä ja pienemmät tiskialtaassa. Fairi on hyvää moottorinpesuainetta. Uunissa on sitten hyvä kuivatella. Huomenna pitäis olla kone kasassa.

Vastaa Viestiin