seaclear
- Notreal
Re: seaclear
Kartan pitäisi kulkea näytöllä veneen sijaintipaikan mukana kun ohjelma on "asennossa" -Plotteri päällä-
Jos ajaa virtuaalisesti asennolla -Plotteri pois- antaen suunnan ja nopeuden manuaalisesti,
kartta ei siirry näytöllä vaan sitä on siirrettävä manuaalisesti.
Jos kerran testasit ohjelmaa autolla, sinulla oli asento -Plotteri päällä- ja silloin
kartan olisi pitänyt kulkea näytöllä.
Sellaista kohtaa ei tietääkseni asetuksissa ole,
mistä voisi räknätä kartan siirtymään tai estää siirtymästä.
Jos karttasivusi on kokonaisuudessaan näkyvissä näytölläsi* ja karttatallennuksesta puuttuu
karttalehtijakotiedot, voisi tämä olla ongelman syy?
* koko karttasivun voi pienentää niin pieneksi, että mahtuu yhdelle näytölle,
silloin tosin ( mittakaavasta riippuen ) kaikki on niin pientä ettei niitä kartalta erota.
Aivan kuin etsisi tiettyä katua Helsingissa Suomen kartalta.
Villi veikkaus on että monesta yrityksestä ja erehdyksestä ohjelman asennus on ottanut kipeää,
pitäisi siis asentaa uudestaan 8\
Jos ajaa virtuaalisesti asennolla -Plotteri pois- antaen suunnan ja nopeuden manuaalisesti,
kartta ei siirry näytöllä vaan sitä on siirrettävä manuaalisesti.
Jos kerran testasit ohjelmaa autolla, sinulla oli asento -Plotteri päällä- ja silloin
kartan olisi pitänyt kulkea näytöllä.
Sellaista kohtaa ei tietääkseni asetuksissa ole,
mistä voisi räknätä kartan siirtymään tai estää siirtymästä.
Jos karttasivusi on kokonaisuudessaan näkyvissä näytölläsi* ja karttatallennuksesta puuttuu
karttalehtijakotiedot, voisi tämä olla ongelman syy?
* koko karttasivun voi pienentää niin pieneksi, että mahtuu yhdelle näytölle,
silloin tosin ( mittakaavasta riippuen ) kaikki on niin pientä ettei niitä kartalta erota.
Aivan kuin etsisi tiettyä katua Helsingissa Suomen kartalta.
Villi veikkaus on että monesta yrityksestä ja erehdyksestä ohjelman asennus on ottanut kipeää,
pitäisi siis asentaa uudestaan 8\
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
Princess OJ8834
- Notreal
Oletkos saanut Sea Clearin toimimaan?petrooli kirjoitti:Kävimpä huvikseni seilaamassa autolla ja tuota seaclearia tesmimässä.
semmoinen ongelma havaittu ettei se mulla vaihda karttalehteä vaan alus kuleksii näytöltä veks, mitenhän sen sais räknättyyn että se vaihtuisi?
Notreal
Princess OJ8834
Princess OJ8834
-
No en ole jaksanu käyvä kokeilemassa. kesemmällä sit.
-
- Viesti:
Moro
Olen hyvällä menestyksellä käyttänyt SeaClearia Porista tänne asti, mutta nyt kartat sekosi!
Sijainnissa 60 ast 20,896N 21 ast 12,715E gps koordinaatit ok mutta Sea Clear avaa jonkun aivan väärässä sijainnissa olevan kartan. Oikein pelästyin kun luulin seilaavani maissa kun kattelin läppäriä mutta ei sittenkää oltu oikeasti maissa. Onneks paperi kartta toimii suuremman osan aikaa.
Nortti
Olen hyvällä menestyksellä käyttänyt SeaClearia Porista tänne asti, mutta nyt kartat sekosi!
Sijainnissa 60 ast 20,896N 21 ast 12,715E gps koordinaatit ok mutta Sea Clear avaa jonkun aivan väärässä sijainnissa olevan kartan. Oikein pelästyin kun luulin seilaavani maissa kun kattelin läppäriä mutta ei sittenkää oltu oikeasti maissa. Onneks paperi kartta toimii suuremman osan aikaa.
Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
-
Eipä oo merikorttia nyt että vois tutkaista missä tuo paikka on mutta mulla sekosi myös kerran. Selvisi että meri cd:ssä mistä noi seaclearin kartat on exportoitu on kyseisellä alueella häikkä mihin oli kyllä korjaus tullut mutta eipä mulla sellaista silloin ollut kun nuo kartat käänsin.
E mare libertas
-
- Viesti:
Moro
About 10 Nm iniöstä lounaaseen.
N
About 10 Nm iniöstä lounaaseen.
N
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
-
Olen kuullut vastaavista tapauksista ko. suunnalla, kaikilla on ollut Garmin GPS. Mulla on Furunon kepsi ja veneilin Iniössä 2005, eikä mulla tapahtunut mitään erikoista, ehkä en ajanut sitä erikoiskartan sivua(esim C 723_03). Joku oli epäillyt, että erikoiskartan(alaviiva ja nr) muuntovaiheessa olisi jäänyt KKJ:lle, en tiedä onko se edes mahdollista. Entä jos poistaa sen paikan erikoiskartan ja ajaa yleiskartan mukaan, ainakin mulla kotikoneen kartalla nuo Nortin em koordinaatit vievät eri paikkaan
, riippuen siitä ollaanko yleiskartalla C 732, vai erikoiskartalla C 732_03. En tiedä missä on vika.Voisko joku tarkastaa, olenko vain möhlinyt, kun on tullut parina vrk:na univelkaa.

-
Eikö kukaan ole ajellut Iniössä Sea Clear päällä tai muuten tutkinut asiaa. Itte olen poistanut käytöstä nuo isommalla näkyvät, alaviiva/numero, Porin seudun erikoiskartat, normaali karttasivut näkyvät riittävän hyvin läppärissä esim. 126% zoomattuna.
-
- Viesti:
Moro
Hankin uuden win7 läppärin ja totesin ettei niitä vanhoja meriCD ohjelmia saa enää toimimaan seiskassa.
Virittelin sitten tuon seaclearin tähän ja sain kartatkin asennettua ja toimimaan (kiitos bonitolle kartta cd:stä)
Nyts tulikin mieleen että miten sais noi Raymarinen SeaTalk tiedot (loki ,kaiku ja tuuli) siirrettyä tuohon seacleariin. VanhaMikan ohje oli "Digital yachtin I ais ottaa aissia vastaan ja multipleksaa nmea datan wlaniksi ja usblle. Raymarinelle tarvii muuntimen sitten kyllä väliin, kun niillä on oma väylä" Mutta tämä vaatii ainakin tuon 469 hintaisen aissin ja VHF antennin ja jonkun muuntimen??? Onko yksinkertaisempaa ja halvempaa keinoa?
Mikä olisi se muunnin, jolla Raymarinen SeaTalk muunnetaan NMEA muotoon ja USBlle, jotta seaclear ymmärtäisi sitä?
Tuossa iAisissa olisi se hyvä että se keskustelee iPadin (jota olenkin käyttänyt navigoinniss Navionicsin ohjelmalla) kanssa wlanilla, mutta tykkään käyttää vyötä ja henkseleitä veneillessä, joten kiva olis käyttää läppäriä iPadin varana tai päinvastoin.
Onks Bonitolla kokemuksia näistä NMEA tietojen siirroista?
Nortti
Hankin uuden win7 läppärin ja totesin ettei niitä vanhoja meriCD ohjelmia saa enää toimimaan seiskassa.
Virittelin sitten tuon seaclearin tähän ja sain kartatkin asennettua ja toimimaan (kiitos bonitolle kartta cd:stä)
Nyts tulikin mieleen että miten sais noi Raymarinen SeaTalk tiedot (loki ,kaiku ja tuuli) siirrettyä tuohon seacleariin. VanhaMikan ohje oli "Digital yachtin I ais ottaa aissia vastaan ja multipleksaa nmea datan wlaniksi ja usblle. Raymarinelle tarvii muuntimen sitten kyllä väliin, kun niillä on oma väylä" Mutta tämä vaatii ainakin tuon 469 hintaisen aissin ja VHF antennin ja jonkun muuntimen??? Onko yksinkertaisempaa ja halvempaa keinoa?
Mikä olisi se muunnin, jolla Raymarinen SeaTalk muunnetaan NMEA muotoon ja USBlle, jotta seaclear ymmärtäisi sitä?
Tuossa iAisissa olisi se hyvä että se keskustelee iPadin (jota olenkin käyttänyt navigoinniss Navionicsin ohjelmalla) kanssa wlanilla, mutta tykkään käyttää vyötä ja henkseleitä veneillessä, joten kiva olis käyttää läppäriä iPadin varana tai päinvastoin.
Onks Bonitolla kokemuksia näistä NMEA tietojen siirroista?
Nortti
-
Ei ole tietoa, mutta kysy Navigaatioseuran Sakkelta, tunnetko. Laiton kerran Garminin datan Sea Cleariin, siinä oli kepsi ja kaiku samoissa kuorissa, se näytti syvyyden SC:ssa ilman mitään temppuja(tietenkin)