Wickström ja petrooli

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25 Loka 2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 21 Maalis 2009 17:49

Kuulakoneet käyvät tosiaan lähes millä tahansa aineella, senhän takia niitä paljon olikin. Röörit oli isoja, niin ei tukkoonkaan mene, tarkoitan lähinnä löpösuuttimia. Näkisitpä sellasen kuulakoneen äänenvaimentimen siältä, on aikas paljon mustaa töhnää.. Jos vaa viittis, niin vois laittaa tosta Hundestedin "modernista kuulakoneesta" äänenvaimentaja kuvan
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

WikuW2
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Elo 2008 10:34
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja WikuW2 » 21 Huhti 2009 22:00

Omakohtasista kokemuksista, tai pikemminkin isäukon, niin kesähelteellä kuumaksi ajettu Wickström W2 käy kyllä pelkällä dieselilläkin, kaasuun vaan ei passaa puuttua, tai jos niin erittäin varovaisesti. Nafta sen verta lämpiää kun kulkee pakosarjanviertä ja kuumaan sylinteriin että pelkkä kipinä riittää sytyttämään. Mutta on kuitenkin niin "kylmää" ettei siedä suuria kierrosnopeuden muutoksia. Itse olen pelkällä bensalla ajellut. Taisi tulla hieman vanhan kertausta mutta tuskin ketään haittaa.

Vastaa Viestiin