Polttoainetankki(t)

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 23 Helmi 2009 13:35

Juu ja siihen huohotusletkuun sitten Vanhalalta se vihellyspilli niin ei tankkaa löpöä kannelle.

Tosin kokemukseni mukaan sen toiminta riippuu vähän tankkauspaikasta sillä mulla roiskahti pillistä huolimatta löpöt kannelle kun satuin siirtämään huomioni vihellyksestä kesken tankkauksen suorastaan laiturilla tepastelevaan vastakkaisen sukupuolen edustajaan...
Mutta se nyt ei ollut pillin vika vaan kuvastaa mun huonoa keskittymiskykyä ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

jukkan
Viestit: 154
Liittynyt: 19 Syys 2004 00:21
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja jukkan » 23 Helmi 2009 16:44

Nykyään saa, lehtitietojen mukaaan, Suomessa myydä sitä ennenaikaisen ejekulaation estävää lääkitystä.

Veli-Mattikin voisi siitä hyötyä, jos vielä toi toinen sukupuoli aiheuttaa liikaa keskittymisongelmaa.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 23 Helmi 2009 20:49

Ääh, saa sitä katsoa ja sitäpaitsi se oli löpöä mikä roiskahti kannelle ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja raimå » 23 Helmi 2009 22:52

Notreal kirjoitti:Tämmöset tarviit toki myös:
Kuva
Kuva
No ihteasiassa olin mietiskellyt sellaisen sähköttömän mittarin duunaamista tankkiin. On niin pieni paatti että on helppo kurkata vaikka ajon aikana kuinka paljon tankissa tavaraa.

Pitänee mennä piakkoin mallintamaan pahvista sabloonaa telakalle:)
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

matti
Viestit: 2185
Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31

Viesti Kirjoittaja matti » 24 Helmi 2009 07:21

60 l rosteritankki on niin pieni , ettei se tarvitse (mielestäni) mitään loiskelaipioita, mutta eihän ne mitään haittaakaan.
Siihen pa-ottoon jos vielä laittaa hanan, niin on hyvä-ei lappoa suodatinta vaihdettaessa tms.

Matti

Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja raimå » 24 Helmi 2009 09:42

Hyvä idis tuo hana! Juu en viitti isompaa turhaan laittaa sinne keulaan niin ei rupea keula menemään aalloista läpi. Siinähän tulee jonkinmoinen voima ylös alas kun 60 kiloa hyppii siellä. Saatan tietysti vähän isomman laittaa. Tuolla 60litralla meikäläisen vehje liikkuu n.35 tuntia 6 solmua joten ihan jees:)
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10

Viesti Kirjoittaja Notreal » 24 Helmi 2009 09:51

raimå kirjoitti:Hyvä idis tuo hana! Juu en viitti isompaa turhaan laittaa sinne keulaan niin ei rupea keula menemään aalloista läpi. Siinähän tulee jonkinmoinen voima ylös alas kun 60 kiloa hyppii siellä. Saatan tietysti vähän isomman laittaa. Tuolla 60litralla meikäläisen vehje liikkuu n.35 tuntia 6 solmua joten ihan jees:)
Voi kilin kellit, tasan ei käy onnen lahjat.....
Tommmosia kulutuslukemia ei saisi julkisesti ilmoittaa....
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10

polttoainevuodot

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 24 Helmi 2009 17:02

Niin ne polttoainehanat ovat minulla alhaalla ja ne vuodot tulevat hanojen juurista. Polttoainetta on vuosien mittaan valunut pilssiin niin, ettei tarvitse kenellekään kertoa olleeni veneellä, kun kaikki sen jo muutenkin tietävät. Pilssin puhdistusta olen tehnyt vaikka minälaisilla systeemeillä, mutta mikään ei auta kuin jonkin aikaa. Mitenkähän se ilmanpuhdistin, mitä mainostivat mm. Kippari -lehdessä venemessujen alla, hintaa kyllä pirusti, n. 600 €, mutta jos ilman puhdistaa, niin´...
Donna 28

Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja raimå » 24 Helmi 2009 22:34

Siis mikä kulutus:)

Kiitokset kaikille vinkeistä, tankkihan on jo melkein valmis nyt:)

Yritän hoitaa kuvan tankista kun saan sen tehtyä!
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mutterisorvi
Viestit: 19
Liittynyt: 14 Elo 2006 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mutterisorvi » 25 Helmi 2009 08:12

Asia liityy kyllä vähän polttoainetankeihin.Mielestäni on väärin ilmoittaa polttoaine kulutus litraa/tunnissa, jos veneeni kulkee 30 solmua ja kuluttaa 40 litraa tunnissa.Tuntikulutus on suuri. Taas jos veneeni kulkee 6 solmua ja kuluttaa 6 litraa ,niin tuntikulutus on pieni . kun muuttaa sen litraa mailille muuttuu tilanne toiseksi eli 30 solmun nopeudella kulutus maillille 0,75 l ja 6 solmun nopeudella kulutus maillille 1l.Tämä kertoo paljon enemmän ,kuin litraa tunnissa . Eihän autojen kulustakaan ilmoiteta litraa tunnissa.
No eihän veneen kulutuksella ole mitään merkitystä, kunhan "pojat viihtyy".

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 25 Helmi 2009 16:11

Se on nykymittakaavassa järjestelmällistä harhaanjohtamista tuo l/h mutta se taitaa johtaa niiltä ajoin kun oli vaan etupäässä uppoumarunkoisia veneitä.

Oikeastaan näin orastavan laman varjossa kulutus pitäisi ilmaista €/mile.
Siinä menis tiisselit ja bensakoneet samaan pakettiin...

Mää olen miettinyt että miten raskii aloittaa veneilyn kesällä kun tankki on täynnä 1,67€ maksanutta dieseliä. Se maksaa nimittäin 1,002€/mile ja myöhemmin kesällä nykyhinnalla 0,558€/mile...

No, elämä on...

Ja loppuun tietenkin hymiö: ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10

Viesti Kirjoittaja Notreal » 25 Helmi 2009 19:50

Jos raimån vene paukuttaa menemään tankillisella 35 tuntia 6 solmun nopeudella, se ei ole kulutuksena paljon se.
Jos mulla kuluu 35 tunnin aikana polttoainetta 2,5 tankillista mutta matkanopeuteni on kolminkertainen, silloinhan mulla on pienempi kulutus....
Häh hää, ei tunnu enää yhtään niin pahalta....
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 25 Helmi 2009 20:54

Niimpä...

Bertta-Lotalla veneily oli jonkin verran kalliimpaa mailia kohti kuin Dejah Thoriksella vaikka kulutus tuntia kohden on 2,7 vs. 4,2. Polttoaineen hintaero ja marssinopeus tekee sen.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

petrooli
Viestit: 271
Liittynyt: 27 Joulu 2006 20:36

Viesti Kirjoittaja petrooli » 25 Helmi 2009 20:58

Veli-Matti kirjoitti:
Mää olen miettinyt että miten raskii aloittaa veneilyn kesällä kun tankki on täynnä 1,67€ maksanutta dieseliä. Se maksaa nimittäin 1,002€/mile ja myöhemmin kesällä nykyhinnalla 0,558€/mile...
Kyllä sun kannattaa imeä nuo kalliit löpöt talteen odottamaan hintojen nousua ja käyttää vasta sit niin ei harmita.

Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja raimå » 25 Helmi 2009 23:00

Niin mutta eikös me kaikki ajatella niin että - kun olet vesillä olet jo perillä?:)

No juu kukin laskee miten laskee ja ajaa miten ajaa. Sen tiedän että vaikka mulla olis sata solmua kulkeva vehje, tykkäisin huristella suurimman osan ajasta 6-20 solmun vauhtia, jotenkin riipii rynkyttää menemään vähänkään kovempaa. Tosin jos olis alla Targa 42 ni ei tarttis rynkyttää...

Silti jatkossa siintää silmissä uppoumarunkoinen lotja joka kulkis marschfarttia noin 10 solmua ja tottakait mahrollisimman taloudellisesti:)

T: 4dl/maililla:)
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin