Syyläri katolle?
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31 Heinä 2006 13:10
- Paikkakunta: TAMPERE
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 20 Tammi 2006 13:24
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Re: Syyläri katolle?
nostanpa tätä aihetta . Lähtökohta on että veneellä ajetaan melko paljon myös pakkasten aikaan. ja ongelma on että glykolien kanssa ei viitsisi läträillä . tuo "syyläriratkaisu kuulostaa epäilyttävälle lähinnä tehoepäilyjen ja puhaltimen metelin kannalta . mutta entä lämmön vaihdin veneeseen sisälle ,silloin palataan taas glykoli ongelmaan , vai onko jo joku mailmassa keksinyt ratkaisun ,? lämmön vaihdin kuulostaa muuten hyvältä ratkaisulta , mutta miten estää sen jäätyminen ? vedet pois LV, sta ajon jälkeen ?
Jussi K
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: 21 Kesä 2013 10:05
- Paikkakunta: konginkangas
Re: Syyläri katolle?
tä.No jos tekee sen kölijäähdytyksen ja pistää kiertoon glykolin, ei tarvii läträtä eikä jäädy
- Qubik
- Viestit: 1091
- Liittynyt: 03 Huhti 2014 23:06
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Syyläri katolle?
Köli/rungojäähdytys on metalliveneissä yleinen. Siirtopumppu moottorin oman kiertopumpun lisäksi ja kyllä jäähtyy. Ilmajäähdytyksella alle 10 asteen ulkolämpötilassa voi olla toivoa, mutta kesällä tuskin. Kannattaa muistaa, että vene moottori on aikalailla jatkuvasti täysillä kuormitettuna, autossa samaa on ylämäessä ja kiihdyttaessa. Siinä lämpötuotanto on melko erilainen.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 20 Tammi 2006 13:24
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Re: Syyläri katolle?
Kyseessä kuitenkin puuvene, jolla ajetaan jäissä ,eli ei mielellään edes niitä putkia siihen kölinviereen.
Jussi K
- Qubik
- Viestit: 1091
- Liittynyt: 03 Huhti 2014 23:06
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Syyläri katolle?
Sitten ihan normitavalla lauhduttimien kautta se homma ja vedenotolle kolmiteihana, jonka yksi haara vie suppiloon. Ajon jälkeen hanaa suppiloapäin ja sinne glykooleja kaatamalla glykoolilla huuhtelu koneseen. Bioglykooli on saatavilla, joten ei haitttaa jos mereen menee. Mulla täs vieressä on Nautico, missä on kyseinen laitteisto ollut toistakymmentä vuotta.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!