Kuulin automme huoltopaikassa moottoriin tarkoitetusta lisäaineesta ja päätin kokeilla venemoottorissa.
Aineen nimi on FORTE Motor Flush, joka laitetaan kuumaan moottoriin öljyn joukkoon ja sitten ajellaan puolisen tuntia. Sen jälkeen öljyt vaihtoon ja uuden öljyn joukkoon FORTE Top End Treatment mömmö.
Ensimmäisen tarkoitus puhdistaa, liuottaa, irrottaa takertelevat männänrenkaat ja hyd.vent.nostimet, jne. Jälkimmäisen tarkoitus estää ettei uutta puhdistettavaa, liuotettavaa jne. enää synny yms.
Syksyllä ennen nostoa sitten testataan ja ensi keväänä nähdään miten kävi, vai käykö ollenkaan...
Sauhua sauhua!
- Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
-
- Viestit: 434
- Liittynyt: 10 Syys 2007 20:57
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Fortea en ole kokeillut, mutta öljyä vaihtaessani käytin äsköin STP vastaavaa Engine Flush-ainetta. Lämmintä moottoriahan saa siis käyttää ainoastaan tyhjäkäynnillä vartin verran tuolla myrkyllä höystettynä ja sitten öljyt vaihtoon. Eipä tuo ainakaan savuttamiseen juurikaan auttanut, mutta lähtipä ylimääräiset lakkantuneet öljyt koneestä pyörimästä. Huuhtelin konetta vielä viiteisen minuuttia nurkista löytyneellä mineraaliöljyllä ennen kuin vaihdoin lopulliset talvi ja kevätöljyt koneeseen, ettei myrkky riko konetta lopullisesti. Venttiilien säätöä siis seuraavaksi tiedossa. Luulen että vika saattaa olla siinä. Meneehän tuo ensikesäkin sauhutellessa. Hyvinän se kuitenkin käy.
Vene nousi muuten juurikin tänään. Ja satoi aivan kaatamalla.
Vene nousi muuten juurikin tänään. Ja satoi aivan kaatamalla.