No sitten. Mitenköhän Traderissa..?Ande kirjoitti:Ei koska ainakin silloisessa koneessani (vetus) tuo lähtö/paluu oli varattu pelkästään lämppärille ja normaalisti ne olivat tulpattuna.
lämpöä moottorin kierrosta
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 24 Kesä 2007 13:36
Mitäköhän kaikkea tarviketta tuollaisen lämmitinlaitteen rakentamiseen tarvitsee? Täydentäkää listaa jos tulee mieleen..
- auton lämmitinkenno
- siihen sopiva puhallin (löytyykö suoraan samalla systeemillä kuin syyläri ja flekti?)
- kotelo ympärille, toiseen päähän flektin taakse ilmanotto (50mm?) ja toiseen päähän ulostulot lämminilmapuhallukselle (koko?)
- portaaton säädin kojelautaan
- kaksi piuhaa, toinen akun miinus ja toinen akun plussasta sulakkeen kautta kytkimelle ja siitä flektille
- 9 metrisessä veneessä ajattelin suulakkeita näin: yksi etuhyttiin, yksi takahyttiin ja kolme tuulilasille (josta varmaan leviää tarpeeksi ohjaamoon?)
Menikö oikein?
Lisäksi tietysti letkut lämminilmasuulakkeisiin ja suulakkeet
- auton lämmitinkenno
- siihen sopiva puhallin (löytyykö suoraan samalla systeemillä kuin syyläri ja flekti?)
- kotelo ympärille, toiseen päähän flektin taakse ilmanotto (50mm?) ja toiseen päähän ulostulot lämminilmapuhallukselle (koko?)
- portaaton säädin kojelautaan
- kaksi piuhaa, toinen akun miinus ja toinen akun plussasta sulakkeen kautta kytkimelle ja siitä flektille
- 9 metrisessä veneessä ajattelin suulakkeita näin: yksi etuhyttiin, yksi takahyttiin ja kolme tuulilasille (josta varmaan leviää tarpeeksi ohjaamoon?)
Menikö oikein?
Lisäksi tietysti letkut lämminilmasuulakkeisiin ja suulakkeet
- KS1030
- Viestit: 692
- Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
- Paikkakunta: =VAASA=
- Viesti:
kytkimet,kotelo ,puhallin jne. on yleensä kompakti paketti joka kannattaa ottaa kokonaisena jostain autosta tms.Kolibri kirjoitti:Mitäköhän kaikkea tarviketta tuollaisen lämmitinlaitteen rakentamiseen tarvitsee? Täydentäkää listaa jos tulee mieleen..
- auton lämmitinkenno
- siihen sopiva puhallin (löytyykö suoraan samalla systeemillä kuin syyläri ja flekti?)
- kotelo ympärille, toiseen päähän flektin taakse ilmanotto (50mm?) ja toiseen päähän ulostulot lämminilmapuhallukselle (koko?)
- portaaton säädin kojelautaan
- kaksi piuhaa, toinen akun miinus ja toinen akun plussasta sulakkeen kautta kytkimelle ja siitä flektille
- 9 metrisessä veneessä ajattelin suulakkeita näin: yksi etuhyttiin, yksi takahyttiin ja kolme tuulilasille (josta varmaan leviää tarpeeksi ohjaamoon?)
Menikö oikein?
Lisäksi tietysti letkut lämminilmasuulakkeisiin ja suulakkeet
tällöin et tarvi kuin :
-syöttö 12VDC
-puhallinkennokytkin kokonaisuus autosta
-ilmaletkua
-ilmasuuttimet
-mahd.Y-haaroja jos haluat vetää useampia suuttimia.(minä haluaisin laittaa joka ikkunalle ohjauskajuutassa, mutta käytännössä mahdotonta)
-jos otat veneen kyljestä korvaus ilman niin myydään sitä varten hienoja kiilloitettuja rosteri-ilmanottoritilöitä(n.40€, sis.letkulähdöt) tai muovisia vastaavia reilusti halvemmalla. ilmaa lämmppärille ei kannata ottaa konehuoneesta koska ilmasuuttimien kautta kuuluu moottorin mökä(nimim. kokemusta löytyy perkl.).
- KS1030
- Viestit: 692
- Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
- Paikkakunta: =VAASA=
- Viesti:
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 26 Heinä 2005 18:32
tälläisen "löydön" tein http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=422
ei oo ainakaan hinnalla pilattu
ei oo ainakaan hinnalla pilattu
- KS1030
- Viestit: 692
- Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
- Paikkakunta: =VAASA=
- Viesti:
- simo
- Viestit: 561
- Liittynyt: 16 Elo 2005 16:41
- Paikkakunta: Turku
täältä malli johon saa letkut kiinni:
http://www.mepratuote.fi/kalorilammittimet.html
googlettamalla "kalori compact" lisää myyjiä.
http://www.mepratuote.fi/kalorilammittimet.html
googlettamalla "kalori compact" lisää myyjiä.
Simo,
puuveneenomistaja
Åborginal
puuveneenomistaja
Åborginal
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Kaikki varmaan pelittää kunhan kenno on vaan kupari tai messinkiä. Alumiini kenno hapettuu parissa kaudessa tukkoon.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Ei periaatteessa tarvita - eihän autoissakaan ole yleensä.
Mutta jos tosiaan haluaa että lämppäri on lämppäri koneen sammuttamisenkin jälkeen niin sitten tarvitsee.
Tutkaveneen koneeseen taisi mennä 12-13 litraa nestettä lämppärin asennuksen jälkeen. Valmetissa on sen verran malmia että kun iltasella sammuttaa koneen hiin nollakelilläkin lämppäri alkaa puhaltamaan haaleaa ilmaa aamulla ennen koneen käynnistystä. Kone antaa heti sammuttamisen jälkeen jonkinmoista lämpöa ehkä tunnin verran jos pitää puhallinta ja pumppua päällä.
Mutta jos tosiaan haluaa että lämppäri on lämppäri koneen sammuttamisenkin jälkeen niin sitten tarvitsee.
Tutkaveneen koneeseen taisi mennä 12-13 litraa nestettä lämppärin asennuksen jälkeen. Valmetissa on sen verran malmia että kun iltasella sammuttaa koneen hiin nollakelilläkin lämppäri alkaa puhaltamaan haaleaa ilmaa aamulla ennen koneen käynnistystä. Kone antaa heti sammuttamisen jälkeen jonkinmoista lämpöa ehkä tunnin verran jos pitää puhallinta ja pumppua päällä.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- atros
- Viestit: 53
- Liittynyt: 18 Kesä 2004 12:44
- Paikkakunta: Hamina
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Hae autotarvikeliikkeestä.
Muistaakseni jatkuvaan käyttöön tarkoitettujen magneettivetoisten pumpujen hinnat alkoivat jostain 60€ tietämiltä. Oulussakin oli saatavilla kolmea erimerkkiä joista kahdessa luki jopa että "marine".
Oma pumppu oli muutaman euron kalliimpi koska halusin että lähdöt olivat juuri sillä tavalla mutta siitä sitten puuttuikin se marine-teksti...
Muistaakseni jatkuvaan käyttöön tarkoitettujen magneettivetoisten pumpujen hinnat alkoivat jostain 60€ tietämiltä. Oulussakin oli saatavilla kolmea erimerkkiä joista kahdessa luki jopa että "marine".
Oma pumppu oli muutaman euron kalliimpi koska halusin että lähdöt olivat juuri sillä tavalla mutta siitä sitten puuttuikin se marine-teksti...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."