Nyt tässä käsitellään kuppausta, se on minulle aivan uusi termi näissä jutuissa. Voisiko joku teistä kertoa mikä kuppaus on ja mitä sillä haetaan, lisääkö se jotenkin potkurin tehoa, miten
Donnaani mahtui vain 15 tuuman potkuri ja Mepralta sanottiin, että 17 tuumaisella olisi saatu paras hyötysuhde.
Alle olisi mahtunut 17" potkurikin, mutta jostain syystä akseli tuli laitettua ylemmäksi, ei siis keskelle kalaraudan ja pohjan välillä. Mepra laittoi minulle 15"x15" -tuumaa potkurin. He laskivat veneen painoksi 3000 kg.
Sekin on minusta jotenkin outoa, kun venelehdet ilmoittavat painon, on se tyhjä paino ja kun taas potkuri myyjä
laskee painon täydellä kuormituksella.
Veneeni ei paina juurikaan yli 2000 kiloa ajokunnossa tankit täynnä. Saattaa nimittäin olla niin, että kun vihdoin joskus pääsee Donnalla ajamaan, niin ellei marssivauhti ole 12 - 13 -solmua, niin akselilinjaa tiputetaan seuraavana talvena siten, että 17 " potkuri mahtuu alle. Vene rekisteröidään 10 -hengelle, mutta käytännössä sillä liikkuu kaksi henkilöä.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua