Nyt löytyi liikkuvaa kuvaa Fordson Majorista, jossa näkyy samanlainen syöttöpumppu, niin että se ei taidakkaan olla Traderista vaan Majorista ,
http://www.youtube.com/watch?v=tClYClTn ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; , en ole ihan varma Foortin moottorityypistä mutta luulisin että kyseessä on 592 E. Moottorina se on ihan hyvä, jossa toimii vielä 50v ikäset naftavehkeet, lainatakseni erään masinistin sanoja, hän haluaisi nähdä 50v vanhat common rail vehkeet, jotka toimivat edelleen. Jakopää on hammaspyörillä.
Koeta pyörittää ykkösen mäntä ylös, silloin kun nelosen venttiilit ovat vaihtoasennossa( pako menee kiinni ja imu aukeaa), silloin pitäisi ykkösessä räjähtää. Merkit pitäisi olla silloin kohdillaan(ehkä). Ota suuttimet irti, niin moottori pyörii helpommin. Venttilit voi säätää samalla systeemillä, sytytys järjestys on 1342, eli kun nelonen vaihtaa, niin ykkönen säädetään, ja kun kakkosen venttilit vaihtaa, kolmonen säädetään, ykkönen vaihtaa, nelonen säädetään ja kun kolmonen vaihtaa, kakkonen säädetään. Kuutosen sytytysjärjestys on 153624