Mercury ei käynnisty?

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Jani Erola

Mercury ei käynnisty?

Viesti Kirjoittaja Jani Erola » 10 Joulu 2014 08:26

Moro.

Olen "onnellinen" Mercuryn omistaja. Ostin koneen viimekesänä ja muutaman kerran pääsin koittamaan moottoria Thalattan perässsä.
Moottori ei missään vaiheessa toiminut kunnolla. tyhjäkäynti puuttui ja käyntiinlähtö takkusi. Lopulta moottori sanoi sopimuksen kokonaan irti. Mercury on 650 4 sylinterinen punaraita vuosimalli ilmeisesti seitkytluvun alku.
Purin koneen, alimmainen mäntä oli leikannu kiinni, kampiakselin alimmainen laakeri ja stefat olivat rikki.
Löysin käytetyn männän ja uudet stefat. Nyt kone ei kuitenkaan kasauksen jälkeen yrittänytkään käyntiin. puristukset mittasin ja kaikissa sylintereissä oli puristukset tasan 11bar. Jotenkin tuntui että imu puuttui kaasareista. Olen ottanut koneen uudestaan auki ja totesin että imuläpistä muutama läppä on enemmän auki kuin toiset. Olen kääntänyt imuläpät toisin päin ja taas on kasausvaihe menossa.
Uusia imuläppiä ei tunnu löytyvän mistään. Olenkohan oikeilla jäljillä vian suhteen? Nämä vajaatahtiset koneet ei oikein ole hanskassa vielä...

T:Jani Erola

aparaatti

Re: Mercury ei käynnisty?

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 25 Maalis 2015 14:26

on se hyvä kun saadaan elo palstaan kun joku robotti nostelee vanhoja ilmoituksia =)

Vastaa Viestiin