Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 06 Tammi 2015 12:13
Millähän ilveellä saisi jatkettua vastakappaleen helaa (korkki kiertyy sisään vastakappaleeseen) pidemmäksi, nykyisellään ei ylety kannen läpi, eikä siihen n. 12 millin pituiseen jalkaan saa kiinni oikein kumiletkuakaan. Kaulus ja korkki ovat messinkiä. Putkea siihen alapäähän tarvittasiin ainakin 50 mm, jotta siihen saisi sovitteen kiinni, jolla sen saisi kumiletkuun kiinni. Ymmärtäisin, että se on juotettava, mutta olisiko Kotkassa tällaista juottajaa tai voinhan sen korkin lähettää minne vain, kun saisi luotettavan juotoksen, joka kestää. Olisiko tiedossa ketään tai mitään firmaa. mitenkähän näitä on muinoin tehty. Korkki ja sen vastakappale on kuitenkin tehdasvalua. Tiedosta kiitollinen.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
Qubik
- Viestit: 1091
- Liittynyt: 03 Huhti 2014 23:06
- Paikkakunta: Helsinki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Qubik » 06 Tammi 2015 14:14
Pistä kuva palikoista, niin mietittaan. Saattais onnistua.
-
uusalmi
- Viestit: 25
- Liittynyt: 26 Kesä 2012 16:29
Viesti
Kirjoittaja uusalmi » 07 Tammi 2015 00:09
Terve Donna!
Lähin putkiliike juottaa kansihelaasi fosforikuparilla joko kupari- tai messinkiputkenpätkän. Eikä maksa edes sitä perinteistä kossupullon hintaa!
Uusalmi
-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 07 Tammi 2015 21:41
Eipä tullut tuota ajateltuakaan. Kiitokset Sinulle putkiliikevihjeestä.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua