Velvet ongelma

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Velvet ongelma

Viesti Kirjoittaja raimå » 24 Kesä 2012 21:51

Velvetti työntää öljyt jostain näkymättömästä paikasta pilssiin. Ideoita?
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
CC
Viestit: 819
Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
Paikkakunta: JKLn MLK

Re: Velvet ongelma

Viesti Kirjoittaja CC » 25 Kesä 2012 01:06

Sisäänmenoakselissa on ekana öljypumppu. Sen akselitiiviste?
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.

Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Velvet ongelma

Viesti Kirjoittaja raimå » 28 Kesä 2012 18:46

"Korjasin" vian siten että otin loput ATF:t pois ja heitin sisälle ihan normaalit kymppikolmekymppiset moottoriöljyt, kun tiesin senkin toimivan. ATF nähtävästi niin liruluirua että tulee jostain alapäästä ulos. Lienee moottorin vaihto kuitenkin lähiaikoina edessä ja sitten voi katsoa laittaako tuon Velvetin peruskorjattuna uuteen koneeseen vai hommaako paketin. Alkaa olemaan mittarissa vähän liikaa tunteja.

No onneksi loma kuitenkin jatkuu ja homma rokkaa!
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Velvet ongelma

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 28 Kesä 2012 20:18

Mikäli muistan oikein niin velvet ei kestä juuri lainkaan öljyn liikatäyttöä eli joka desi mitä sinne luirautetaan yli merkin öljyä huohottuu pilssiin...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Velvet ongelma

Viesti Kirjoittaja raimå » 28 Kesä 2012 21:58

Juu noin itsekin luin jostain mualimanfoorumeilta. Tässä tapauksessa valuttaa jostain sieltä alapuolelta mihin ei edes näin kierosilmäinen kapteeni näe. Ja valutti siis hyvinkin nopeasti ihan tyhjiin. Nuo 10-30 ölpyt pysyy sisällä hyvin. Ei välttämättä se paras vaihtoehto mutta kyllä toimii niilläkin. Eivät suostuneet sanomaan Mepratuotteelta mulle mitään kun kysyin "onko ookoo jos lyön sinne öljyt sisään", mutta sanoivat että "kyllä niissä joissain on ollut käytössä myös ihan normaali öljytkin".

Mut prkl lisätehoa kaipais. Keväällä turpodiisseliä pukkien päälle:)
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Simon
Viestit: 958
Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
Paikkakunta: Kaskinen

Re: Velvet ongelma

Viesti Kirjoittaja Simon » 28 Kesä 2012 23:01

Kyllä tuo on/oli velveteillä sekä Borgeilla. että talven jälkeen AFT:eet ensi ajossa häviää.
Kylymän kangistamat stefat vain ei pitele öljyjä murikassa, mutta pienen ajon jälkeen taas "nuorruttuan" hoitaapi tiivistyksen. On ilmeisesti enempi ominaisuus, eikä vika ???

Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Velvet ongelma

Viesti Kirjoittaja raimå » 29 Kesä 2012 00:50

Heheh, ominaisuus vissiin kyllä:)
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
CC
Viestit: 819
Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
Paikkakunta: JKLn MLK

Re: Velvet ongelma

Viesti Kirjoittaja CC » 29 Kesä 2012 01:24

Simon kirjoitti:Kyllä tuo on/oli velveteillä sekä Borgeilla. että talven jälkeen AFT:eet ensi ajossa häviää.
Kylymän kangistamat stefat vain ei pitele öljyjä murikassa, mutta pienen ajon jälkeen taas "nuorruttuan" hoitaapi tiivistyksen. On ilmeisesti enempi ominaisuus, eikä vika ???
Ai, kyllä mulla pysyy punaset sisässä ihan koko ajan. Mutta tosin mä huolsinkin ne vasta 16 v sitten.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.

Vastaa Viestiin