ZF BW 10 G kytkin

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

ZF BW 10 G kytkin

Viesti Kirjoittaja Jape » 10 Maalis 2005 19:24

Osaisko joku kertoa tuollaisen kytkimen toimintaperiaatteen. Se tuli purettua ja kasattua mutta en vain keksinyt miten se toimii. Mikä ne kytkinlevyt puristaa vastakkain kun siellä ei ole mitään pumppua ,mäntiä, vipuja eikä jousia.
Tuolla siitä kuva-----> http://groups.msn.com/japeveneet/katari ... hotoID=346
Viimeksi muokannut Jape, 11 Maalis 2005 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 10 Maalis 2005 20:42

Eikö ZF:stä löydy sivuja googlettamalla?
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Jarmo
Viestit: 129
Liittynyt: 23 Huhti 2003 11:40
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jarmo » 11 Maalis 2005 09:31

"En kyllä tiedä toimiiko tämä, mutta saapi kai sitä kokkeilla, jos haluvvaa..."
Joo, nyt menee tosiaan arvailuksi, kun en ole moista härveliä nähnytkään. Muistuttaa enemmän neuvostovalmisteista elokuvaprojektoria, kuin merikytkintä, mutta... Voisko olla keskipakoilmiöön perustuva hommeli. Taikka sitten tulee mieleen, että vanhassa Volvon rb-kytkimessä puristusvoima tulee potkurin aiheuttamasta paineesta sekä eteen, että taaksepäin ajettaessa. Onpa siinäkin kuitenkin suunnanvaihtajan vipu, mikä sulta siis puuttuu. Tosin tuon sinun kytkimesi valmistaneilla olennoilla on selvästi ollut käytössään kehittyneempää teknologiaa, kuin Volvon pienillä vihreillä miehillä. Enpä tiijä, mutta saatko suljettua pois tämmöiset vaihtoehdotelmat?
t: Jarmo

Vastaa Viestiin