Kyllä nykyisiin laatikoihin saadaan liiraus-ominaisuus, laitetta sanotaan luistoventtiiliksi.
http://kuvablogi.com/nayta/2613730/" onclick="window.open(this.href);return false; , kuva on edellisestä alumiiniveneestä, siinä näkyy punainen vaijeri, joka päättyy vipuun jolla avataan ja suljetaan öljyn virtaus kytkinlevyihin. Jos vipu laitetaan auki asentoon, akseli ei pyöri vaikka vaihde on päällä, kun vipua siirretään hieman kiinni suuntaan, kytkin alkaa ottamaan hiukan kiinni. Kun laskin siian ajoverkkoja, laitoin kytkimen ottamaan hiukan kiinni ja pilotin ohjaamaan haluttuun suuntaan. Paatti olisi mennyt tyhjäkäynnillä 5,5 solmua, se olisi ollut liian lujaa. Ylös nostossa vaihde oli päällä ja nykäisin vivusta sekunnin verran, niin paatti ryömi hiukan eteenpäin jne kunnes kaikki silmät oli paatissa, sitten laitoin vivusta kytkimen kiinni ja vedin kaukosäädöstä vapaalle. En tiedä saako luistoventtiilin sopimaan Velvettiin, mutta ZF kytkimiin ainakin saa. En tiedä kuinka pieneen kytkimen sen saa, mulla oli ZF IRM 220-A kytkin, joka kestää kolmisensataa hevosta, välityksellä ei ole merkitystä luistoon. Kysy lisää Mepra-tuotteesta tai Vene-Akselistosta.